Hundträning och smått och gott

I måndags var jag med Helene i stallet och tänkte bara gå en runda med lite lydnadsträning. Kalle visade sig vara helt galen och sprang som ett skållat troll. Han fick göra en liten sakletarrunda. Jag hade givetvis inte planerat för detta utan fick lägga ut min bilnyckel (!!!), två pappersnäsdukar och två bajspåsar. Han hittade allt när han sansat sig lite. Vi körde också lite framåtsändande som gick bra.
I tisdags var vi hos Annika och passade på att använda hennes skog. Jag gick ut ett spår tillsammans med båda hundarna som var lösa. Kalle sprang även i dag som ett skållat troll. Har aldrig sett en hund springa så mycket och så fort. Wille blev helt slut och såg ut som om han hade rabies med fullt med fradga runt hela munnen. Kalle verkade inte ens berörd…
Han kommer lite då och då in till mig, tankar lite kärlek och en eller annan godis och sedan är det full rulle igen. Fattar inte vart han får sin energi ifrån?
Efter denna uppvisning i springande selade jag på Kalle. Första biten av spåret gick på grusväg och detta var lite förvirrande eftersom vi dessutom hade gått tillbaka från promenaden på andra sidan vägen så spåren var bara ca 2 meter ifrån varandra. Men Kalle klarade det ganska bra med lite styrning från mig. Resten av spåret gick i skogen och bortsett från en gång när jag tror att han tog upp spåret från Wille gick det superbra!!!
I spåret har han fattat att näsan ska vara på hela tiden, han missar aldrig en pinne om han inte kommer helt fel.
I går hade jag labb hela dagen i skolan och var helt slut så jag och Helene köpte massor av godis och kollade på en DVD…Gott är det att ibland bara mysa med en hund (Kalle) på magen i soffan.

Idag fick jag dåligt samvete när jag tränade lite lydnad med Kalle… Han ville inte sätta sig i halterna och tillslut fråga jag vad det var med honom? Det visade sig vara så att han var så skitnödig att det i stort sett hängde utanför. När han skitit var han tillbaka på banan igen…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback