Korning och lite annat smått och gott

I lördags korades bror Brolle. Det var utan tveka en av de tråkigaste korningar jag sett ; )
En snäll och glad Brolle viftade på svansen åt alla farligheter. Kan den hunden bli rädd???? Men han visade en fin kamplust och knep lilla jakten direkt, snyggt!
Helene hörde Reino väsa att "det är typiskt belgare, antingen är de vrak eller riktigt jäkla bra".
Kalles korning blir alltså 23/9 i Vänersborg med Tommy och Ove som dömer. Ser fram emot detta!!!
Kalles exteriör var utan några större anmärkningar. Förutom att kärringen tyckte att han var fet och dåligt musklad... Detta utan att ha känt på Kalle. Jag var givetvis tvungen att på söndagen fråga Annika Falkenberg(sjukgmnast och guru på hundmuskulatur) hur hans muskler var. Hon sa att han var ovanligt välmusklad för att vara terv...
Så det så!
Det var verkligen en trevlig dag, Kalles och Brolles farsa Regal hade rest ända från Stavanger för att titta på sin glada son. Fast Regal fick lite lön för mödan eftersom han även fick para en tik... ; )
Efter korningen åkte vi hem till Marie och Pelle och grillade. För oss som inte bor i ett jädra paradis är det verkligen trevligt att få sitta och grilla korv på en solig altan. Regal fick med hjälp av mig testa deras studsmatta. Han verkade ganska likgiltig. ; )
Pelle däremot verkade mycket besvärad av att hans hund upptäckt vad man ska ha tjejer till... Brolle försökte med alla medel sätta på sin syrra Blissa. Blissa tog det hela med ro eftersom hon hade ett ben att gnaga på. Efter det fick Brolle gå in i huset... Stackars Pelle har redan glömt hur han förmodligen själv var i tonåren, hehehhe.
Fru uppfödare passade på att vara i fjällen men med sms så blev hon uppdaterad. Skvallerkärring som jag är så ringde jag henne på kvällen och hon verkade mer än nöjd med sitt Brolle barn!

På söndagen la jag ett spår var åt hundarna. Kalles spår var kortare än jag trodde så han fick gå Willes oxå. Sedan sov Kalle resten av kvällen.
Wille spårade i bekväm promendatakt. Lite skillnad mot Kalle som drar som en flåbuse.
Resten av söndagen ägnade vi åt att lata oss i soffan.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Hallå Anne!

Självklart blir "Fru uppfödare" riktigt nöjd när man får såna resultat redovisat för sig. Fast hur var det nu....skulle inte du och Gitte byta uppfödare??=) Ser fram emot Kalles Korning i september....håll i dig Anne....JAG ÄR LEDIG!

Kram /Nettan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback