Uppletar kurs!

I dag har jag och Kalle gått första dagen på uppletarkursen med Git. Blev väldigt positivt överraskad av Git som jag upplevde som en mycket bättre instruktör nu för tiden.
Vi fick börja med att visa hur vi leker med våra hundar... svårt... Jag och Kalle leker ju inte så ofta, det brukar sluta med att vi bråkar. Kalle går lätt in i kamp med mig och jag är ju inte sen att svara på hans uppmaningar tyvärr.
Men vi fick några bra tips som jag ska tänka på.
Kalle fick sedan göra en full ruta. Han sprang ut kanon. Rakt och på fullt djup. Men sen är det ju den där detaljen med att han ska ha näsan på oxå....
Jag är själv imponerad av att jag kan skicka honom 20 gånger på samma ställe utan att han tröttnar = mycket positiv. Men som sagt, om näsan hade varit på första gången så hade det ju inte behövt bli 20 skick på samma ställe ; )  
I morgon ska vi göra en övning som förhoppningsvis hjälper till med detta. Git tyckte för övrigt att Kalle verkar vara en trevlig prick och det kan jag ju hålla med om!!!
Jag ska tänka på att inte berömma "tom skick" utan bara när han kommer med grejer. Och såklart mitt ständiga problem... att jag pratar för mycket med Kalle.
Fattar inte varför jag hela tiden måste prata så mycket? Det är ju inte så att jag aldrig kommer till tals annars : ) Man kan ju tycka att jag  själv borde bli trött på min egen röst någon gång.

Ska verkligen tänka på att leka mer med honom. Jag tycker att träningen är som lek och att boll osv mer är beröm. Har länge velat kunna leka med honom utan att det ska urarta.
Fast vi är båda bra på att gosa!!! Gosa är nog det som både jag och Kalle gillar bäst. Kalle sitter i knät och jag pratar lite med honom och luktar lite på hans goda nacke... Mys!!!!
Willes dag bestod i att vara kökshund dvs gå runt och tigga när alla satt och åt.


Kommentarer
Postat av: Dagmatte

SILVERTEJP!!! Får slut på kacklande hundförare och förhindrar hackande näbbar. Fast det är svårt att göra upplet med en igentejpad näbb...

2006-04-09 @ 15:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback