Hemma igen...

Efter en vecka i lyxstuga känns tvåan på Arvesgärde som en liten busskur. Med lite tjat fixade A en ny stuga till oss, över 100 m2, bastu, två badrum, öppen spis, tre sovrum, sovloft, fint kök, stor altan mm mm.

Snön då???? Visst fanns det snö! Ett litet lager på marken och några backar öppna med hjälp av snökanoner.
A var en snäll skidlärare, när jag berättade det för min mamma så tyckte hon jag sa att skidläraren var snygg. Hon blev helt förskräckt och undrade vad A sa då???
Skidläraren putte bara omkull mig en gång i backen fast å andra sidan var han tvungen att knäppa mina pjäxor innan varje åk eftersom jag är så jädra ovig att jag inte klarar att böja mig och knäppa samtidigt. ( Detta är helt sant, jag har aldrig träffat en människa som är så ovig som mig, glöm att jag kan nå mina fötter om jag står utan att böja på benen.)
Självklart tog A kort när jag åkte första åket, ser för jävligt ut + att jag tillbringar mycket tid liggande i olika snödrivor. Efter detta första skämmiga åk så tog jag mig iaf ner för backarna även om stilen inte var snygg.

Förutom att åka skidor har vi gått omkring på fjällen ,kommer nog rapport i Helenes blogg om detta...
Shoppat, höll på att svimma när A på vägen upp vägrade att stanna i en affär med 50-70% på sportkläder, jag och H åkte dit själva senare i veckan.
Åkt lift upp till toppstugan och käkat mat, underbart god soppa efter en frusen dag på skidor, för att inte tala om drinkarna!!!
Vi har druckit avsevärda mängder öl, bastat, käkat ännu mera avsevärda mängder julmat.
En av höjdpunkterna var när den nakne kocken kom på besök ( vad är det som gör att A bara måste strippa så fort han får tillfälle???, kan någon som känt honom längre än mig förklara???)
Och vi har givetvis slappat framför Tvn, spelat spel, mm mm.

Om någon nu tvivlat så visade det sig att jag tydligen varit väldigt snäll för jag fick många fina julklappar!

Nu när man är hemma väntar svältkur och motion för att försöka återta sin ursprungliga kroppsform.  Ingen alkohol förrän på nyår ( tur att det är snart, riskerar att få abstinens annars när man är van vid minst fyra öl om dagen). 

Raskva, Ilona, Krasse och Klasse kunde umgås utan problem. Mina hundar var mest i hallen eftersom Kalle INTE kan umgås med någon utan problem. När han klått upp Wille ett par gånger så fick Kalle vara i hallen och Wille i Helenes sovrum.  Som tur var så hade Klasse med sin låda som han kunde vara i så vi fick sova utan att ha en schäfervalp fastbiten i armen. Men det är den sötaste schäfervalpen världen skådat! (Säger jag nu när han befinner sig tre mil bort i Härryda.) 

Bilder kommer....


Kommentarer
Postat av: Gitte

VÄLKOMMEN HEM!!!!!:-)
Det glädjer mig att det är fler än jag som har formen av en BARBAPAPPA efter julen.;-)
Vi hörs......

2006-12-30 @ 01:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback