Nöjd

Ha ha ha hah

När jag loggar in här ser jag en elak kommentar från Krok-Lollo men syns den på hemsidan??? Nej, jag kan iaf inte hitta den.
Hejja blogg.se som inte publicerar elaka påhopp av typen "du är så stygg mot Claesson"

Så...
Ingen ide för er andra att skriva taskiga saker i min blogg. Jag är så god och snäll att till och med blogg.se vill skydda och hjälpa mig genom livet!
Tänkte ju faktiskt skriva att Klasse har fått mig att ändra lite uppfattning om schäfer. Har till och med föreslagit för Helene att hon kanske ska skaffa en sådan pryl. Men kan ju bli svårt att hitta en kennel? Jag menar nu när en viss kennel-morsa säkert sprider rykten att jag hatar schäfrar.
Men för att vara allvarlig så är de rätt trevliga jyckar. Avsevärt "lättare" än en belgare. Med lättare menar jag inte lika kokobäng. En belgare ÄR ju ALLTID kokobäng, en schäfer får bara kokobäng ryck.
Dessutom kan man ju leta efter en lite mjukare schäfer utan en massa anlag för att vinna SM i skydd. Det finns ju att välja på... Eller skaffa en sån där schäfer som duger både till bruks och utställning... MOHAHAHAHA

Har idag suttit hemma och pysslat med statistik... Hua... tråkigt!!! De galna tervarna har fått en snabb och lång promenad, allt för att bränna lite fett inför julens frosseri.
Klippte lite på Wille igår, med en sax, Helene tyckte inte att jag var klok men är så sabla trött på att han ser ut som värsta pudelrockaren. 
Fula hårstrån som står åt alla håll. Lovar att han har gått upp 5 kg på grund av mera päls, har aldrig förr sett så mycket och så ful päls.
Kalle verkar behålla sin korthåriga kostym trots kastrationen. Skönt.

Dags att springa ner till tvättstugan... Fatta läget... Statistik och tvättstuga på samma dag...
  

Kommentarer
Postat av: Anette o Casper

Men Anne!!! Hallå!!!???
Schäfer??? har du tappat sansen helt flicka!??

Nej, ta lite mer glögg och glöm sånt trams!
En belgare är inte kokobäng - han är intellektuell och som sådan lite annorlunda...

Kram på dig och ha en härlig julledighet!

Postat av: Gitte

Anne det måste vara fodret (=glögg och pepparkakor) som gör dina tervar kokobänga... Det kan annars bero på vem du umgås med (förmycket A och förlite tervorist-ägare) :-)...man blir liksom lite som dem....så nu måste vi umgås mycket tills du kommer tillbaka till verkligheten... ;-)
Blissa är lugn och harmonisk.....

2006-12-13 @ 23:05:12
Postat av: Karin

Jag tror inte mina ögon!!! DU skriver snälla saker om schäfer? Fortsätt med det! Och Helene hon vet väl redan att schäfer är det enda alternativet. Så övertalning behövs väl inte längre, eller? :-)

2006-12-14 @ 11:10:47
Postat av: Anne

Det är ju just det Karin... Jag har sagt till Helene att om hon väljer schäfer så kommer 95% av alla våra hundvänner att vara nöjda med valet och bara lovprisa hennes hund om hon väljer en annan ras får hon sitället ca 80% emot sig...
Men vi ska fråga krokarna om vi får komma och titta närmare på Percy... Han är söt...

2006-12-14 @ 11:26:46
Postat av: Helene

Jag tror inte att jag behöver bry mig om något rasval eftersom alla andra verkar fixa det åt mig. Förresten skall Raskva hänga med minst 14 år till så det så! (Hur skulle jag kunna utsätta stackars Mulen för en schäfervalp???)

2006-12-14 @ 13:32:33
Postat av: lollo

Jag blir väl ändå censurerad (IGEN) så här är det ju ingen idé att skriva! Men kul att du har blivit så snäll helt plötsligt ;-) Pussa Classe-brasse från oss och glöm att vi lånar ut Percy!

2006-12-16 @ 22:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback