Trauma

För en vecka sedan hade vi översvämning i källaren i huset där jag bor.  Idag kom det en container som man kunde slänga sina blöta saker i. Jag hade givetvis inte varit nere och tittat till mina saker men insåg att i dag var det dags.
Källaren var som en högsommardag i djungeln, dvs varm och våt.  Det hade varit 5-10 cm vatten i hela källaren!!! Mina handdukar var pisseblöta, mina hundsport/ brukshunden/ apportören/ jakthunden var blöta och mögliga - bara att slänga alltså.  Lite tråkigt var att mina skolkataloger, diplom och dylikt oxå var förstörda.  För att inte tala om en koffert från 1920-talet... Bra var att bokhyllan, soffan och diverse annat skräp var förstört så att jag äntligen fick tummen ur och slänga det.

Men nu till traumat!!!!!! 

Mina "gosedjur"!!!! Snobben finklädd i kostym såg ut som han hade somnat i en vattenpöl efter en rejäl fylla. Min bruna teddy-bear har ett groteskt utstående öga , mina fina kanin luktade skunk.
Efter en snabb räddningsaktion ligger nu alla 42 mjukdjuren på tork. 
Vojne, så som jag älskade dessa gosedjur när jag var liten... Gammal kärlek rostar aldrig!!! 
Att hela lägenheten luktar svagt av mögel, fukt och gammal källare är ett mindre problem. Ska ju ändå åka till Sälen... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback