Bladder

Häromdagen när vi var hos min mamma och åt så kissade Kalle inne två gånger… Första gången direkt när vi kom in på en blomkruka, det såg jag och klappade till honom. Andra gången i badrummet på min pappas handduk – som tur var upptäcktes det innan den stackars fadern torkade sig… Jädra hund.
Undrar hur han hade varit om han inte var kastrerad? Hemsk förmodligen.
Pelle och jag pratade häromdagen om korningen, Pelle tycket att jag skulle släppa lite på lydnadskraven en vecka innan korningen så att Kalle inte känner sig kväst utan lever ut sina lustar till fullo. Jag bara skrattade hest och talade om för Pelle att om jag släpper på reglerna så kommer Kalle att fullständigt löpa amok eftersom det inte finns så många regler att följa. Kalle är ganska free minded som det är.
Det är bara att gilla läget, jag kommer aldrig att tillhöra den skaran av hundägare som har megalydnad på sina hundar. Önskar ibland att jag kunde vara lite mer konsekvent men har insett att jag vid den aktningsvärda åldern av 33 år antagligen inte kommer att ändra mig så där vidare mycket.
Och sedan är det ju så att Kalle är så söt…. ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback