Hjärtattack

Höll jag på att få på Stormvallen. Var ute på morgonrundan och hade prexis kopplat Kalle när vi får syn på sex lösa hundar längre fram. Beordrade Wille att stanna och kopplade honom.
Vad händer då?? Jo, jag tappar Kalles koppel. Hinner bara tänka jävla sheize innan han ställer sig en bit fram med svansen högt i vädret.
Försöker mig på en inkallning och ett stanna kommando.
HA HA
Kalle satte iväg... Satte stackars Wille och sprang efter Kalle medan jag ropade duktig hund, bra Kalle så lugnt som man kan roppa med panik i rösten. Allt för att han skulle inse att de andra inte var farliga och inte behövde läxas upp.
Kalle befann sig då mellan två hanar som satt i hop i samma koppel.
Men som tur var så verkade de förstå att de mött sin överman, Kalle stog med huvudet högt och tittade strängt ner på dem.
Den jädra hunden!!! Han kommer att åka på så mycket stryk den dagen han stöter på en jämlike.

Allt gick väl denna gången som tur är... (Tur att inte Nettan var med för då hade hon gett mig stryk, dels för att jag tappade kopplet och dels för att min hund är så olydig.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback