Öland

Ölandsresan
Eriksöre camping och Öland visade sig vara ett bra val som semester med hund. Campingen var hundanpassad med inhägnad agilityplan, hundbad och rastgårdar. För en vecka betalade vi 3000:- för en stuga med egen dusch och toalett. Det var perfekt att åka till Öland så här tidigt på sommaren, det var vi, de tyska pensionärerna och de svenska pensionärerna där. Bra om man ska turista, mindre bra om man ska festa.
Söndag:
Strax utanför Värnamo väckte jag Helene brutalt ur hennes halvslummer med ett ångestfyllt skrik. Alla som hört min gälla stämma ljuda vet att detta var något av ett trauma för Helene. Anledningen var mannen som cyklade framför oss iklädd blå-vita tanga bikinitrosor. Yack.
Mc Donalds i Växjö var fullt av bakfylle stinkande gubbar från Sweden Rock festivalen – är fortfarande lite sur för att jag inte ”fick” följa med.
Väl framme undersökte vi omgivningarna, mina brännblåsor från solen och vår egen altan. Hundarna tog ett bad och jag drack vin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback