Nettan = fjärrstyrning???

Kan Nettan fjärrstyra sina valpar? Ringde häromdagen och frågade Nettan hur hon lärde mamma Stina vittringen. Detta eftersom Kalle inte lyckats bemästra detta mycket komplicerade moment på typ två år.
Dagen efter går jag ut och testar på nytt.
Vad händer?
Hunden tar sig tid att lukta på pinnarna och tar, hör och häpna, in rätt pinne till mig.
Kalles problem har varit att han inte använder näsan alls, han bara tar en pinne på måfå.
Var ute idag igen och det funkar! Dock kan man behöva tala lite allvar med Kalle innan. "Skärp dig din råtta".
Stärkt av framgångarna gjorde vi även rutan, också detta moment har varit stört omöjligt för Kalle att fatta. Jag tror inte han har brytt sig om att tänka.
Vad hände??? Jo, även rutan funkade både igår och idag!!!!
Vad har hänt? Har han äntligen börjat förstå att om man tänker innan man handlar så får man godis mycket oftare? Eller är det helt enkelt så att Nettan har suttit hemma och fjärrstyrt honom?

Nu ska vi anmäla till trean, får se om det finns någon lämplig tävling i slutet på juni.

Har precis nu kl 22. 32 blivit klar med min inlämningsuppgift till skolan. Dead-line är kl 24 så jag var ju ute i god tid ; )

Kommentarer
Postat av: Nettan

Fan Anne.... Att du kom på mig! Klart jag sitter här och "jäklas" med dig. Det har blivit min livsuppgift! Varför skulle annars Kalle bli så snäll när han passerar länsgränsen??=)=)

2006-05-16 @ 09:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback