Biet och Humlan

Att spåra med Kalle är en fröjd, lika jäkla envist som han drar i kopplet drar han mig i spårlinan. I dag la Lisa ett spår som var ca 1 km långt med några svårigheter. Han stretar envist på, vill vidare och jobbar aktivt hela tiden för att hitta om han får tappt.
Med andra ord som ett litet bi. Han kan omöjligt vara en geting eftersom han är för fet.
Wille däremot... Wille fick gå Chickas spår ca 300 m. Han börjar med att lite slött men glatt försöka hitta spåret, väjer för en vattenpöl. När han en gång fick tappt ballar han ur direkt. Med andra ord är likheten med en stor fet humla ganska stor.
Men huvudsaken är att den feta humlan är glad och nöjd med livet.
Jag la spår åt Beyla, ca 800 m. Beyla gick bra, hon fick tappt några gånger men letade sig tillbaka bra. Ckicka spårade oxå mkt bra fast hon är en terrier ; )
Helene vågade sig ut med Mulen och hör och häpna, hon hittade tillbaka utan vare sig GPS eller polishjälp.
Har nu haft mysstund med kinamat och godis! Gött är det att bara ligga och päsa...

Innan vi åkte var jag ute och gick en sväng och funderade på livet i allmänhet. Så nu dags för dagens undran:
Håret på huvudet växer sakta som tusan. Håret på benen växer lite snabbare men går inte att jämföra med bikinilinjen.
Håret på huvudet är trevligt, håret på benen är mindre trevligt men håret på bikinilinjen är fan bara disgusting.
Så varför växer det håret snabbast då?????

Bestämde mig igår för att mina hundar ska få börja äta billigare mat. Varför ska de äta lyxkäk när jag själv vänder på slantarna och festar till med en morot? Hade sett ut ett billigt och väl beprövat svenskt foder från Vårgårda. Min mastiff åt det i alla år och mådde prima. Men vojne, hundmats försäljaren tyckte jag skulle testa ett annat foder med fult namn och en säck som såg ut som en julklapp.
Nåja, nu har de ätit lite julklappsmat utblandat i maten och de äter det iaf.  Men istället för att tjäna 200:- per månad om jag köpt Vårgårda käket så tjänar jag bara 100:- per månad med fula namnet maten.

Och kom inte dragandes med att jag borde köpa färskfoder. Jag har ingen stor frys och jag hatar att joxa med att komma ihåg att ta fram mat. Wille testade färskmat en gång när han var liten och inte ville äta. Han höll på att kräkas, han bara stirrade ner i matskålen, pekade med sin ena klo och sa matte det är blod..!!!! Nu är han ju extremt mesig men iaf. Fast han kanske har blivit mer manlig nu och kan äta blodig mat?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Wille manlig?? Han är ju en DET! Men å andra sidan desto glupskare numera... Du TJÄNAR för övrigt inte 100 resp 200:- på hundmaten, du SPARAR motsvarande summa.

2006-11-18 @ 19:11:50
Postat av: Nettan

FAKTISKT skulle det ha stått om jag kunde stava=D!

2006-11-19 @ 21:01:45
Postat av: Nettan

Känner en hel kull valpar som fktiskt blev hundar de med, uppfödda på mat från Vårgårda....HIMMEL=)!

2006-11-19 @ 21:03:31
Postat av: Lisa

Förutom mulen ska jag även lägga ett spår åt humlan nästa gång. När han slipper gå begagnade spår ska matte minsann se att även W är ett bi(definitivt ingen geting som sagt :-)).

2006-11-20 @ 17:58:13
Postat av: Helene

Nettan, hur bär du dig åt för att posta inläggen i fel ordning?? Förresten, det var väl inte B-kullen du menade? Det förklarar ju i så fall en hel del, hrm...

2006-11-21 @ 21:02:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback