Helgen

I fredags var det dags för det årliga besöket hos en fd arbetskamrat.  Hon gör den mest sagolika maten ever. Kokar havskräftor i vin, olivolja, vitlök och en massa andra saker. Sedan sitter man och vräker i sig kräftor men ffa den helt outstanding såsen.  Åt så jag trodde jag skulle spricka, enda smolket i bägaren är att det är minst ett år tills nästa gång.

På lördag var det Katia kurs, inte så roligt. Fick nämligen höra alla skällsord och kommentarer i stereo. Från ena hållet Katia och från andra hållet A. Båda verkade nöjda med detta upplägget, det var mest jag som var missnöjd. Men what ever, Kalle-Kamel och jag behöver en uppsträckning då och då.  Eller som A sa; det är som att försöka sätta ihop två pluspoler. (Jag och Kamelen alltså)

På eftermiddagen körde vi ner till Laholm för att kolla in metropolen som ska bli mitt hem i sex månader. Själva stan körde man runt på tre minuter så det lär inte bli problem att hitta iaf. För övrigt var det en ganska fin stad, mycket gamla hus och kullerstensgator.  Men hur ska jag som är supersocial stå ut???? Kommer att prata i telefon konstant. Och var ska jag ha mina hundar????

I dag, söndag, var det dags att få en dos av Naturhistoriska. Mest intryck gjorde som vanligt de äckliga sakerna som de siamesiska tvillingarna i glasburken. Det fanns även en utställning om sex, där uppehöll vi oss en stund. Bla var det någon som hade gjort typ 100 gipsavgjutningar av "kvinnliga underliv", ja alltså själva musen. Sedan fanns det även 100 foton på olika snoppar. Kul för två snuskhummrar.
Åkte sedan upp till klubben ett tag där jag tränade lite slalom med Krasse-mannen, tror att vi börjar förstå varandra lite mer.
Kamel-Kalle fick en dos av fritt följ och han var sagolikt duktig trots att vi var själva, dvs varken Katia eller A stog och såg sträng ut.

Nu sitter jag och Helene  och dricker te och kollar in vart vi kan åka på jul. Kanske blir det en stuga med snö... Skulle vara så jäkla mysigt. Och så slipper man fjanta runt och låtsas som om man gillar att fira jul.
Jag ÄLSKAR julen men hatar att sitta med familjen och se snäll ut och äta äcklig mat (hur gott är det egentligen med korv, skinka och köttbullar?) Nej, då verkar det mycket bättre att åka skidor och bara käka den maten man gillar, bli lite slirig och ha trevligt sällskap.

Kommentarer
Postat av: Anonym

HUR gör man en gipsavgjutning av ett kvinnligt underliv?? Eller...jag vill nog inte veta...
Erkänn att ni bara vill ha med mig till stugan så att ni har någon att mobba och spruta med eldsläckaren på!

2006-11-12 @ 20:30:02
Postat av: Anonym

Du är cp, vill ha med dig för att du är kul och för att du kan behöva piggas upp. Vad gipsavgjutningar beträffar så tror jag det är så enkelt att man bara sätter sig i en bytta med gojs som formar sig och sedan är det bara att hälla i gips i gojsavgjutningen.

2006-11-12 @ 20:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback