Sälenplanering

Vem har lust att gå på promenad i mörker, blåst och regn? Inte jag, så idag får nog hundarna vilodag.
I morse när jag lämnade in bilen på verkstaden frågade verkstadsnissen om det var jag som var Bertil Runström.
Japp, lite manhaftig har man ju alltid varit.

Nu över till Sälenplanering:
Helene har ju kverulerat i sin blogg över två personers morgonhumör. I dag kom jag och A på lösningen på det problemet. Lätt som en plätt att lösa, Helene får ställa klockan på 6, gå upp och fixa frukost + kaffe + te, lägga fram några bra tidningar och kan sedan gå och lägga sig igen. Utan fara för sitt liv kan hon en halvtimma efter att vi ätit gå upp.
(Knepet är att iakta personen med gräsligt morgonhumör och lära sig se när blodsockret är på en normal nivå.) På fler än ett läger har jag gått upp och smugit iväg för att äta frukost i lugn och ro. Sedan kan man med gott humör umgås med de andra och ev äta lite till.
Som hämd för att Helene har skrivit lite lätt elaka saker har A lovat att tejpa fast henne på en luftmadrass och stjälpa ner henne för "väggen". Kan bli roligt att se, jag lovar att ta kort på detta.
Helene har redan hittat den perfekta julklappen till A, jag skrattade så jag kiknade när hon berättade. Tyvärr kan jag inte skriva vad det är eftersom A ibland är här och snokar runt. (Mycket sällan, är killar helt befriade från nyfiken genen????)

I går var vi och åt sushi till lunch. 11st stora bitar.. jäkla gott... När vi kom tillbaka sa en arbetskompis att jag såg ut som en boaorm som just ätit. Tack för den. Nog för att jag vet att min mage kunde vara mindre men... ; )
Kan inte fatta hur sushi kan vara så gott??? Kallt ris och rå fisk??? Låter sanslöst äckligt och är det absolut godaste man kan äta.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag vill också ha sushi!!!!!!!!! Mmmmmmmmums!

2006-11-24 @ 19:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback