5014 sätt

... att lära in rutan. Ska snart skriva en bok om detta moment och alla 5014 sätt som jag hittills har testat för att få Kalle att förstå.
I dag var vi som vanligt i Lillhagen, denna gång i regn, och försökte kommunicera.
Dagens övning gick ut på att jag skickade Kalle till rutan och sa nej (lungt och stilla)när han stog fel eller sprang åt fel håll. Sedan klick och boll/godis.
I dag tänkte han till lite extra men det brukar jag ju skriva efter varje träningsgång.
Men denna metod funkade på vittringen, då nejjade jag när han tog fel pinne vilket fick honom att börja tänka på vad han gjorde.
Som tur är så är Kalle en tvättäkta ärthjärna och springer lika glatt till rutan varje gång trots att jag skickar för femtielfte gången.

Innan detta var vi på Kallebäck och tittade på deras appelltävling, ganska kul faktiskt, hände en del grejer.

Är nu fullbetalande i Kallebäck och kommer att gå ur Partille BK efter nära 14 år. I nuläget trivs jag bättre på Kallebäck och det händer mer saker där. Har dessutom hört att det florerar lite skitsnack om mig på PBK och då blir man inte direkt mer motiverad att vara kvar. (Även om man givetvis inte ska lyssna på sånt utan borde konfrontera personerna istället)
Tackar PBK för alla trevliga stunder/fester/kurser osv. Har haft skittrevligt där med en massa kul människor!!

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Visste väl att du hade mig som förebild ;) Välkommen till Gbg-avd, från en fd kursare.

Postat av: Anne

Klart att jag har dig som förebild! Tack för välkomnandet..!

2006-10-02 @ 21:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback