Diverse

Har en indisk tjej på jobbet och hon berättade häromdagen om sitt bröllop. Okej, 800 pers!!!!
Hur bär man sig åt för att ha 800 pers att bjuda undrade vi svenskar. Jo, när man ska gifta sig bjuder man alla sina grannar som i sin tur tar med sig alla sina släktingar och vänner. Alla ens egna släktingar tar med sig sina vänner. Man bjuder dessutom alla sin egna vänner som i sin tur tar med sig sina släktingar osv osv. Dessutom är det så att om det ligger någon skola i närheten av kyrkan/festlokalen så kommer alla barnen och lärarna och äter. Min arbetskompis hade mat till 1000 pers på sitt bröllop.
Hon berättade oxå att det finns folk i Indien som försörjer sig på att våldgästa olika bröllop. Tips för gratis semester!!

Har nu fått reda på var jag ska bo halva nästa år, Laholm. Ska alltså göra min praktik där. Känns för jävligt men det kunde vara värre. (Piteå, Boden, Luleå fanns som alternativ) Till Laholm är det 16,5 mil så det går ju att veckopendla utan problem. Återstår att se hur jag ska hitta någontstans att bo och hur jag ska göra med hundarna. Min mamma tycker att jag ska lämna bort de till en fodervärd. Min mamma lever uppenbarligen i sin egna lilla värld.
A har redan aviserat att om jag börjar prata skånska så känner han mig inte längre. Ajöss A, eftersom min pappa är skåning och jag alltså är uppfödd på skånska så känns risken ganska uppenbar att jag ska börja bräka.

Hade igår en typisk vuxen fredagkväll. Somnade framför TVn vid kl 22... Väcktes av sms från Jens som var ute och festade, jädrans, inte nog med att man somnar kl 22 en fredag kväll man blir dessutom påmind om hur jäla tråkig man är.
Ska hämnas på Jens i dag om jag orkar gå ut... ; )

I dag ska jag iaf vara snäll mot Helene och köra henne till hennes Mecka, dvs Hööks där man kan köpa alla möjliga hästsaker. Själv ska jag shoppa loss i diverse klädaffärer!!!

Kommentarer
Postat av: Dagmatte

Kan du inte krympa kräken och sälja dem som dvärghundar? Annonsera på Blocket, där finns det mesta. OBS återtages ej kan du ju skriva med VÄLDIGT liten text längst ner på kontraktet.

2006-10-21 @ 21:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback