Hur man borde ha gjort och hur man egentligen gjorde.

I dag när jag gick hem redan halv tolv så borde jag ha:
Gått ut på en rask promenad med hundarna, när jag kom hem genast satt mig och skrivit på mitt abstract, städat medan jag tvättade, klämt in en eller annan sit-ups, läst alla artiklar som ligger och skramlar i väskan.

Istället så:
Gick jag en lång promenad med hundarna, la mig på soffan och läste Amelia, läste bloggar, surfade medan jag tvättade, läste på om hur man borde skriva sitt abstract, plockade upp artiklarna ur väskan utan att läsa dem.

Börjar känna paniken komma smygande, måste, måste, komma igång och skriva.

Kommentarer
Postat av: Din förebild

Tyckte dina prioriteringar var helt ok. Det andra kommer....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback