Intensiv helg

I lördags var jag och min mor på valpträff med dvärgpinchern. Alla valparna var öppna och trevliga även om de ägarna var tråkiga ; ) Inte direkt ngr intressanta samtalsämnen, mest utställning och att de äter som hästar...
På kvällen åkte jag, Helene och A till Stormvallen. Alltid lika trevligt att träffa Jörgen och Karin! Vi åt mat som jag hade lagat hemma innan och drack en massa vin. På natten åkte A hem och lämnade mig och Helene åt vårat öde i en iskall husvagn... Troligtvis var A mörkrädd efter alla spökhistorier fast han skyllde på att han skulle titta på en korning. Phö, man fattar ju...
Jörgen skulle sätta på värmen i husvagnen men av olika anledningar (läs massa vin) så gick ngt snett. Låg som en liten kall klump påpälsad med alla kläder jag hade. Kalle gjorde desperata försök att knö in sin kalla näbb under täcket men jag motade bort honom eftersom vi redan var två personer, en islänning och en ridgeback i sängen. Men i vilket fall som helst så sov vi till 9.30...
Lisa, Ann och A kom lagom till kaffet. Vi körde sedan lite stallsök och uppletande. Drack kaffe och körde lite skydd, svingade oss i lianen i ridhuset och skrattade mycket.
Det var länge sedan jag skrattade så mycket, saknar de gamla tiderna när vi träffades varje vecka.
Vi beslutade att ha en fest på Allahelgona! Hoppas många kan komma! Ligger nu helt utslagen i sängen och slökollar TV, det är gott att leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback