Mesig? Jag?

A har alltså påstått att jag är en jädra mes. Wille råkade i tisdags bita Kalle i benet, han fick in en hörntand rakt i en ven. Blodet pissade ut, blod över hela vardagsrumsgolvet. Jag blev lite skakig innan jag såg att blodet inte pumpade ut, trodde först att det var en artär och att Kalle sakta men säkert skulle dö i mina armar.
A la ett tryckförband och det slutade blöda ganska snart men ändå.
Enligt mig höll jag mig ganska samlad men A tyckte jag var hysterisk.

Hallå!!!! Min prins höll på att förblöda!!!!

I går var jag inkallad till en agilitykurs för att titta på en terv som inte tyckte agility var kul. Terven var trevlig och käck så jag tänkte att Anne, hundmogulen, skulle kunna få kräket att gå igenom tunneln.
En timme senare, spöregn, genomblöt, biten i armarna 75 gånger, så stog tervern fortfarande på utsidan.
Anne låg på insidan med magen i en vattenpöl.
Matte började se lite desperat ut och sa att det var nog lika bra att sluta nu. Jag föreslog att matte kunde åka hem och komma tillbaka på morgonen och hämta upp sin hund. Jag skulle lätt ha kunnat stanna hela natten. Hon tyckte inte det så vi fick ge oss.
Terven avgick alltså med seger. Jädrans.

Så kontentan av dessa två dagar är alltså att:
Jag kanske är en mes när det handlar om skadad Kalle men försök och slå mig när det gäller att vara envis.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud så fantastiskt praktiskt att just DU är så envis som är såååå duktig på agillity!!!! ;-)
Då kanske man kan lämna in en styck terv för träning av hindren och sedan hämta ut en "nästan" färdig stjärna???....vad har man annars vänner til??

2006-10-05 @ 19:20:34
Postat av: Gitte

Sorry ingen idé att vara anonym....om du ska kunna träna just MIN hund....

2006-10-05 @ 19:22:50
Postat av: Mia

konstig hund som biter dej i armarna, den hade jag vridit nacken av och kastat in i tunneln.

2006-10-05 @ 19:25:59
Postat av: Helene med hundar

Go Wille, Go Wille...
Kalle kan gott få känna på hur det är att bli biten.

2006-10-05 @ 23:25:01
Postat av: Anne

Gitte; Passa dig noga för att göra narr av mig i min egen blogg.
Mia; Jag försökte slänga in terven i tunneln men det gick inte.
Helene; Du ska bara vara tyst.

2006-10-06 @ 08:45:22
Postat av: Gitte

Men Anne.....är det så att vi kan märka av en liten vass ton i ditt inlägg???:-O
INTE skulle väl JAG göra narr av DIG ;-)????
Jag är bara väldigt glad över att jag känner någon som är så ENVIS!!!!!!!!!!!!!!!!!....eller nått....
Att jag väljer att svar i DIN blogg beror ju på att jag inte har någon egen ;-) :-)

2006-10-06 @ 10:37:52
Postat av: Helene

Det är tacken för att man har kommit hem igen. Vem var det som gnölade när jag var bortrest???

2006-10-06 @ 15:22:21
Postat av: Din förebild

Tror inte ett ögonblick på att du var mesig med "din prins". Tror att du behöll lugnet och total kontroll.

Tack för att du försökte med "vår" terv, även om det bara blev du som kom igenom tunnel. För det gjorde du väl, eller backade du ut??

Postat av: Anne

Kan inte göra annat än att tacka min förebild, bra att någon FöRSTÅR hur det känns.
Gitte borde vara den som kommer med ett tröstande ord men icke... ; )

2006-10-07 @ 19:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback