Monster valp

Förstår inte vad det är som får människor att skaffa valp? Vad är det som gör att man efter ett tag glömmer bort allt det jobbiga?

Och hur kan man skaffa en liten bråkig schäfervalp? A har skaffat en sån, phu. Jag kommer härmed att kalla den Klasse fast det heter ngt annat. Wille som har lite pedofilistiska drag gillade den ganska mycket. Klasse verkade tycka att Wille var en konstig figur, inte konstigt, det var ju första gången som han fick träffa en riktig hund dvs en terv.

Men shit vad trött jag är i dag. Hela natten har jag legat och lyssnat på en jäkla mistlur. A trynade så sött bredvid mig tills jag i ren desperation väckte honom och bönade och bad att valpen skulle få sova i sängen. Den tystnar om tio minuter sa han. Jääää sure, den hade låtit i flera timmar innan. Tillslut när även A var vaken och hörde kräket fick den sova i sängen.
Men då började istället bitterrorn. Jag lovade Klasse att om han bet mig i brösten skulle han bli en nos kortare och det verkade ta skruv för sedan sov han lugnt. Ja, inte sov han på A inte. Både Klasse och Krasse verkar tro att jag är ngn jädra madrass och låg och knödde på mig.
Enda fördelen med att det inte är min valp är att man slipper allt sånt som att springa upp och plocka Klasse skit mitt i natten. Då låg jag och log för mig själv.
Ler gör man ju inte på morgonen när man ska försöka hitta sina strumpor, ta på sig sina byxor med vidhängade Klasse i benet och äta frukost medans nämda schäfervalp springer runt och drar ut sladdar ur väggen.
I morse sa jag till A att jag inte tänker sova hos honom förrän Klasse firar sin sexmånaders dag och förhoppningsvis sover på nätterna.

Tur att Kalle bara är 3 1/2 år = länge tills det börjar suga i min valptarm. Men trots att Klasse är en schäfer så är han rätt söt. Vill ngn se så gå in på Krokasmedens hemsida.
Nu njuter jag av att vara på jobbet, långt borta från allt vad hundar heter och fram för allt en underbar tystnad.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Han heter väl ändå Classe med C? Jag trodde att Lollo bestod sina valpköpare med schäfervalpsarmerade gummistövlar men så var tydligen inte fallet. Hälsa Dasse att det låter mindre om man lägger valpen i en trädgårdslåda (en sån för dynor) och inte i en utställningsbur. det är väl ingen vänstervarvare heller???

2006-10-13 @ 14:32:32
Postat av: Marie

Javisst var han söt (Klasse alltså;-) även om jag inte kan begripa varför man inte skaffar en riktig hund när man ändå är igång;-);-)
Men nu fick jag iaf se hur A ser ut=)!

Postat av: lollo

Den dag du behöver en riktig hund gnällkärring ;-), så har vi säkert nån ny spännande kombination av C-rokodiler eller Majonäser på gång till dej. Ska du ha en riktig karl så får du väl lära dej hantera en riktig hund :-D

2006-10-15 @ 22:47:35
URL: http://www.krokasmeden.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback