Regn, snö och svamp

Såg att Helene beklagade sig över att behöva vara på Kallebäck kl 7??? Jag då, jag som fick släpa mig upp kl 6, köra till Tuve och hämta Helene för att sedan lämna av henne. Detta efter att jag och A var uppe halva natten... Svintrött!!!!!

Lördagen gick ju annars i regnets tecken, var först hos Katia. Där gick det ganska bra. Var helt pisseblöt och kall på kvällen. Tur då att det finns ngt som heter godis och DVD.
A tittade förskräckt på min stora godispåse och undrade om jag skulle ha mens ; )
Blev väckt flera gånger under natten för att:
1. Det snöade ute, kolla in snön på Krasses rygg
2. A var tvungen att testa min "djävulsgaffel" (som jag ska ha nästa helg)
3. Lite allmänt babbel
Det är alltså inte bara nattarbetaren som får dålig sömn utan även de som sover över hos nattarbetaren.

(Årets första snö!!!! Längtar tills det blir pulka åka av!!!)

Och nu har det hänt, nu blir livet mycket svårare för A. Klasse hoppade för första gången själv upp i sängen. Slut på att använda sängen som tillflykt alltså. Klasse har för övrigt varit på värsta muräna humöret hela helgen. Lurpassar på en när man kommer och galopperar så fort han kan för att hinna hugga en i benen innan man har hunnit hoppa över kompostgallret. Förstår inte varför folk frågar om inte jag blir valpsugen nu? Varför skulle jag bli det???

I dag var jag, Kristina, syster och systerson ute och plockade svamp. Systerson var på ett ovanligt argt humör och svor över sin lillasyster hela tiden. Detta uppvägdes av att syster hade bakat de traditionsenliga svampplockar-muffinsarna. Vi hittade ganska mycket trattisar = gott!

Hur vet man att man inte varit hemma på ett tag? I dag när jag skulle koka vatten i vattenkokaren upptäcker jag att en fjäril har sökt vinterbostad i min vattenkokare.

Kommentarer
Postat av: Mia

Snö??? Vart har du befunnit dig någonstans i vårt avlånga land?

2006-10-31 @ 16:50:03
Postat av: Gitte

Hur svårt ska det vara att bestämma sig för kostym/utsmyckning inför helgens skräck vistelse ute på den kusliga landsbygden???
Eller som en mycket god vän till mig skulle säga utan att blinka "var inte rädd Gitte dom släpper dig när det blir ljust" ;-o
Hämden är ljuv.....
Men allvarligt talat förslag Anne, jag behöver förslag...och säg inte PUMPA för det har jag redan ratat.....

2006-11-01 @ 00:51:01
Postat av: Anne

Mia: Snön fanns i Härryda men i dag även här : )
Gitte: Klä ut sig? Kan du inte bara komma som du brukar? ; ) Ring mig om du behöver inspiration...!!

2006-11-01 @ 08:27:54
Postat av: Helene

Gitte, lyssna inte på Anne. Hon föreslog idag att jag skulle klä ut mig till mördarhamster med motiveringen att ingen sminkning behövdes. Tack så mycket, väldigt uppmuntrande!
Var inte FÖR säker på att vi släpper dig när det blivit ljust, he he he.

2006-11-02 @ 20:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback