Angående gårdagen



Hoppas ingen missade Insider med Carina Romland igår. Inte för att mycket vettigt kom fram. SKK babblar skit som vanligt och de stackars hundarna får fortsätta lida.
Detta är en av anledningarna till att jag valt att gå ur SKK. Tyckte förr att man skulle vara medlem i SKK för att de faktiskt gör en del bra saker oxå. Men nu är liksom måttet rågat. Hur kan man tillåta att hundar som har uppenbara problem att klara sitt dagliga liv premieras på utställning?
Att schäfern har fått en mentalitet som gör att de inte duger till polishundar må vara hänt. Jag menar om de får någon slags "tjuren Ferdinad" mentalitet så kan de ändå leva ett gott liv även om det är djupt tragiskt. Deras deformerade kroppar är däremot djurplågeri.
Hur kunde världens bästa brukshund bli så drabbad?

Heder till SBS som tänker!!!

Även belgarna är ju på väg att gå under. Dålig mentalitet, för korta ryggar. Min egen Wille är ett typ exempel. Han är snäll och bra som familjehund, han skulle utan tvekan kunna premieras på utställning.
Hans korta rygg anses snygg, hans dåliga nerver märks bara för ett tränat öga eftersom han stänger av omgivningen.
Att han för några år sedan var utdömd av veterinären pga ryggont syns inte tack vare simträning.

Men va fan han ser ju ut som rasstandarden i domarnas ögon!!! Då måste han ju vara en bra hund? Kanske borde tagit en kull ändå???

Min mastiff blev utställnings champion. Där måste jag säga att domarna gjorde ett bättre jobb. De flesta svenska domarna premierade henne för att hon var sund. De gav inga cert eller ens ettor till rädda hundar. Detta var dock för ca 10 år sedan. Vet inte hur det är nu? Kanske premieras de feta asen med rädslor från kontineten?

Hua, nu blir jag upprörd igen.

Kommentarer
Postat av: Gitte

Vad bra att gåtan är löst... ;-) .

2006-09-29 @ 17:17:53
Postat av: Gitte

Anne.....nu färgar jag håret...snacka om sista minuten grej...ska vara bort om en timma , hoppas att färgen hinner fästa ordentligt innan :-O
Har även varit och inpuls handlat...det är aldrig bra...jag har redan ångrat mig...
Fan vad bråttom man har i vissa avseenden...Har du haft bråttom med ditt ärende idag???? Hör av dig-

2006-09-30 @ 15:47:38
Postat av: Anne

Nej, inga ärenden idag... Lägger nog ner helt tror jag : (
Vi höres av snarast!!! Ha det himla kul idag!!!

2006-09-30 @ 16:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback