Jäkla Mule (Ilona)

Vad har hon nu hittat på?
Mulen och Kalle börjar slåss lite lätt bredvid mig i soffan;

Följden blev att JAG hade ett bett i armen och blod över hela kinden som rann ner på halsen.
Mulen lyckades att knocka sönder mitt öra. Trodde först att det bara var en smäll som gjorde jävligt ont tills Helene sa att shit du har blod på hela kinden.
Som tur var behövdes det inte sys iaf. Ser nu fram emot att ha ett blomkålsöra för resten av livet. Snyggt.

I dag har jag fått lära mig ngt nytt på jobbet, sk FISH. Nej, det handlar inte om att fridfullt sitta på en sten i en skog, utan om att titta på om det finns några mutationer hos äggen/spermierna.
Detta används när någon av föräldrarna bär på en gen som ger svåra defekter. I dag tog vi celler från insidan av kinden för att titta på om vi var män eller kvinnor. Jag fick inte titta på mina egna celler eftersom jag inte fått några barn. Tur det, tänk om man hittat värsta defekten. Och jag är tämligen säker på att jag är kvinna.

Innan man kan göra det roliga dvs titta i mikroskop så ska cellerna behandlas på ungefär 1000 olika sätt, tar några timmar. När det är klart är det som att titta på en stjärnhimmel i mikroskopet. Cellkärnor med röda och gröna lysande pluppar som alltså är X resp. Y kromosomer.
Helt fantastiskt!

Skulle sprungit idag men med ett bultande öra fick det bli promenad med Helene. I morgon ska vi ge oss på rutan igen. Stackars Kalle.

Kommentarer
Postat av: Mulens matte

Med tanke på att Mulen i sin ungdom var mer eller mindre direkt orsak till tre arm- och benbrott så kanske du skall vara glad att det "bara" var örat som kom i kläm...
Mulen ligger nu och funderar på sina synder och planerar gruvlig hämnd på sur-Kalle som hade viss del i det hela.

2006-09-25 @ 21:37:24
Postat av: Gitte

Vad räknas som defekter?? :-) ;-)

2006-09-25 @ 22:57:24
Postat av: Lisa

Synd att du blev skadad Anne, men tycker ändå mest synd om Ilona. Äntligen försöker hon försvara sig mot K och vad händer, hon råkar i stridens hetta skada någon annan. Jag tycker det är Kalles fel alltihopa. B håller med och skickar en häsning till sin älskade idol.

2006-09-26 @ 11:39:05
Postat av: Kalle

Lisa! Du är en jädra svikare. Kärring.
hälsningar Kalle

2006-09-26 @ 15:43:54
Postat av: Helene

Ilona tackar så mycket för hälsningen. Det är på tiden att någon annans öron går sönder även om det är synd att det var Anne som blev trasig den här gången.

2006-09-26 @ 18:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback