Korning

I dag var det alltså dagen D eller kanske dagen K som i korning. Körde som en blådåre upp till Vänersborg eftersom jag givetvis inte orkade gå upp i god tid.
Kalle var redan på parkeringen misstänksam och denna misstänksamhet blev ju inte mindre... Det hela började bra med kontakten och hanteringen. Där fick han såklart +3. Han kampade bra men jag såg att han inte var helt med på banan.
På lilla jakten sprang han först halvägs men tog sig fram när jag peppade honom lite. Andra gången sprang han bara halvägs för att sedan vända. Och nu snackar vi om hunden som jagar allt som rör sig i vanliga fall.
Jaktkamplust -1.
Stora jakten tyckte han var rätt kul, han sprang ut direkt och fram till figgen, en kort lukt och sedan tillbaka till mig.
Figurraden var heller inte direkt ngr problem, han gjorde en undanmanöver vid gubben men kom snabbt till mig.
Vid dumpen var det roliga slut, Kalle blev sketrädd och avreagerade inte ordentligt. När vi sedan gick ner mot skrammlet stelnade han till när han såg publiken och hon som skulle dra i skrammlet. Kände där att det var rätt så kört.
Han blev sketrädd även för skrammlet men kom fram när jag ropade. Sedan frågade domarna om jag ville bryta. Jag funderade ett tag och kom fram till att det var det bästa.
Kalle är väldigt berörd för situationer när alla tittar på honom och som jag sa till domarna så vet jag vad jag har i kopplet och att jag själv troligtvis hade brutit honom innan skotten.
Alla var väldigt måna om att jag skulle känna att det var rätt beslut och det tycker jag absolut att det var. Varför fortsätta när han ändå bara visar sina mesiga sidor?
Känner mig nöjd med dagen trots allt!

Efter denna upplevelse åkte vi till Marie och Pelle och åt en god middag i det jävla paradiset.

I går (fredag natt) streaked jag för övrigt i trädgården hos en kompis. Det trodde han inte att jag skulle våga men herregud, han bor ju in the middle of... och klockan var typ 2 på natten.

Sitter nu med en påse smågodis framför TV´n. Är inte ett dugg deprimerad för att jag nu har papper på att min hund är en stor MES!!!
Även om han är en mes så är han en ovanligt söt och trevlig mes med många goda sidor.
Är ju själv en mes, en ganska fet mes till och med. ; )

Kommentarer
Postat av: Helene

A har ju GRANNAR även om han bor in the middle of... Stackare (grannarna alltså, inte A).
Kalle är fortfarande Ond även om han är en mes.

2006-09-23 @ 21:26:50
Postat av: Anonym

Grannar ja, men vad skulle de göra uppe så sent? Och det är typ ingen insyn.

2006-09-23 @ 21:43:17
Postat av: Gitte

Vad gjorde du sa du i trädgården????

2006-09-23 @ 23:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback