Ögontjänare = Kalle

Att Kalle är en ögontjänare utan dess lika har varit känt länge men att det var riktigt så här illa...
I går när jag och X var ute och så gick X först. Kalle var lös men vågade inte gå förbi X. Så fort hans ögon var i jämnhöjd med X så fällde han bak öronen. Trots att X flera gånger sa till honom att springa förbi så, nej, bäst att hålla sig på mattan.
När vi sedan bytte plats och jag gick först så sprang den lille röde omkring som en galning.
Inga problem att springa förbi sin matte alltså. Dock så kör Kalle med en del tjuvtricks mot X hund, han tror att vi inte ser när han springer rakt in i honom eller sniker förbi väldigt tätt.

Åkte hem alldelles för sent, var hemma kl 24, är svintrött idag. Sitter nu med två koppar kaffe och försöker bli en människa igen.

Dessutom appropå ögontjäneriet... I lördags när vi var hos Katia så kunde Kalle först inte ta metallen överhuvudtaget. Tills Katia ställde sig bredvid mig. Av någon konstig anledning så gick det bra att apportera då?
Kan det vara mig det är fel på? ; )
Många påstår att det inte är konstigt att vi inte kommer nån vart med tävlingarna när vi håller på med våra "El Paco" grejer. Förstår inte vad de menar?

Hur stavningen är i dag i denna blogg vet jag inte, Helene kommer att bil helt förskräckt.

Kommentarer
Postat av: Gitte

Vadååå "El Paco" grejjer????

2006-09-12 @ 11:29:52
Postat av: Helene

Gitte, läs förra(?) inlägget igen om deras spårträning så hajjar du. Om de båda två går omkring och fnissar vid apporterna så förstår även jag varför de inte kommer någon vart. Anne, alldeles riktigt, Helene är alldeles förskräckt över stavningen. Kan inte Krasse och Kalle byta hem ett tag?? Tänk att få passa en snäll - och väluppfostrad - labrador i stället för Damien Den Onde...

2006-09-12 @ 22:33:50
Postat av: Anne

DDO kommer aldrig att byta hem.

2006-09-13 @ 08:16:33
Postat av: Gitte

Ahhhhhhaaaa nu är jag med!!!:-)

2006-09-13 @ 08:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback