Söndag

Först svar på en fråga; Vad är stegkvoten för en dag? För att må bra ska man gå minst 10000 steg på en dag. Min steg kvot är minst 12000.
I dag var invägningsdag och jag har gått ner 1 kg på fyra dagar! Gött!! Min syster hälsade mig välkommen i klubben, kroppsfixeringsklubben.

I dag var vi ute med sökgänget fast jag och mina hundar spårade. Kalle fick ett spår som var ca 1 km långt i varierande terräng. Vi hade superkul!!! När vi spårar heter Kalle El Paco (Mc Donalds reklam.) När Kalle snurrar eller börjar vinda in dumheter (rådjur) frågar jag; Hej, El Paco vad tänker du på? (Man måste ha spansk brytning.)
Kalle tittar upp och tar rätt spår.
Vi höll på och löjlade oss hela spåret, snabbt som fasen gick det och vi fnittrade förnöjt vid varje pinne.
Wille fick gå slutet på Kalles spår och det gick oxå bra.
Medan spåren låg höll jag och Christer låda, käckt med en medsläpad pojkvän som kan underhålla mig.
Helene tittade på söket för att studera Kelpisarna i närbild och det verkar som om hon har bestämt sig för en sån liten råtta.

Efter brukset åkte jag och simmade 1000 m. Vad händer i simhallen? Jo, medan jag ligger där och skvalpar, föga attraktiv så sätter sig "snygge grannen" på bassängkanten och tjötar med en polare. Det är nämligen så att "snygge grannen" jobbar som personlig tränare på gymmet där.
Nu undrar alla om jag verkligen är intresserad av "SG"? Hade jag inte ngt annat på G? Nej, jag är inte ett dugg intresserad av "SG" men det är iaf inte kul att se ut som en gris varenda gång han ser mig.

För en stund sedan fick Wille ett barakuda angrepp, dvs Kalle kastade sig från sängen ner på Wille och bet honom i halsen. Kalle fick en melon i skallen som jag kastade på honom och sedan var ordningen återställd.

Kommentarer
Postat av: Gitte

Bra att du förtydligar vad en dagskvot är... ;-)

"SG" hade inte sett dig om du inte gått till simhallen tänk på det!!! :-)

2006-09-10 @ 19:08:26
Postat av: Nettan

"Medan spåren låg höll jag och Christer låda, käckt med en medsläpad pojkvän" NU FATTAR JAG INGENTING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2006-09-10 @ 20:58:35
Postat av: Helene

Jag får väl förtydliga saker och ting för er förvirrade stackare runtom i landet...
Christer är LISAS pojkvän, ingenting annat. Det var alltså Lisa som hade släpat med honom :-).

2006-09-10 @ 22:53:16
Postat av: Nettan

TACK HELENE!!!!! Började bli VÄLDIGT orolig=D=D!!

2006-09-10 @ 23:48:14
Postat av: Marie

Och jag började undra om jag blivit totalt mossig i hjärnan för visst var det Anders han hette...?

Tack Helene!=)

2006-09-11 @ 08:27:19
Postat av: Anne

Nog för att jag är en rastlös själ men det är fortfarande Anders ; )

2006-09-11 @ 09:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback