Söndag

Vad har hänt idag?
1. Har hört vissa rykten att Bror Brolle har blivit uppflyttad till elit spår!!!! Fantastiskt roligt!!!! Är stolt att Kalles broder går så bra, det bådar gott även inför mina egna tävlingar. Grattis!!

2. Brolles bror Kalle har varit i slagsmål i dag. På sittande i grupp hos Katia var det en tjej som gick tillbaka till sin hund (grönis)och tog i honom så att han skrek. Kalle som utnämnt sig till hundpolis kan givetvis inte sitta och titta på utan var tvungen att även han få grönisen att skrika lite. Medan Kalle satt över honom och bet honom i nacken kom en rottis fram för att kolla läget. Prexis då fick jag tag i Kalles halsband och sida och lyfte av honom av hunden och bar iväg honom. Kalle har nu ett litet bett ovanför ögat som han fick av grönisen och en hårlös fläck som han fick när jag bar honom i pälsen.
Det är första gången som detta har hänt, att han verkligen flyger på någon, inte bra för självförtroendet hos mig.

3. Kalle har i dag tvingats att tänka. (Troligtvis för första gången i sitt liv.) Vi gjorde rutan på ett nytt sätt och när han väl fattade att det inte bara är att springa dit och hoppas på det bästa så kunde han inte springa över huvud taget utan GICK in i rutan. Öronen var vända bakåt och man riktigt såg att detta var skitsvårt. Tredje gången klickade det och han fattade. Han såg mycket förvånad ut att han gjort rätt, ska se om han minns det ända till imorgon?

4. Kalles halvsyster Blissa har jagat rådjur på sin första lägretävling...
Synd men hon gick kanon innan.

5. Jag har legat halvsovande på sofflocket och käkat praliner mesta delen av dagen. Tyvärr har inte disken diskat sig själv. Fan för att vara singel ; )
Om jag någonsin kommer att träffa någon som jag vill bo ihop med måste jag se till att uppfostra honom bättre än mina hundar ; )

Kommentarer
Postat av: Helene

1. Att Brolle går så bra KAN bero på att a, Brolle har snott åt sig alla bra gener redan i Mamma Stinas mage och b, att Brolle har en duktig husse. Det behöver alltså inte betyda att Kalle får till det (men hoppas kan man ju).

2. Rätt åt Kalle att bli tuggad på, synd att det inte blev ett större hål.

3. Har strykjärn tankefunktion överhuvudtaget?? Han kan ju ligga och fundera över detta i morgon i sin lilla låda så att han inte bara ligger och tänker Onda Tankar hela dagen.

4. Nåt kul ska väl även Blissa få ha den här helgen när matte har roat sig mest hela tiden ;-).

5. Hundarna kan väl diska? Har du ingen pli alls på dem?
Att uppfostra någon bättre än hundarna kan väl inte vara så svårt...*host*. (Säger ägaren till hunden som glufsade i sig fläsksvålar för glatta livet i går.)

Nu skall jag vara snäll ett litet tag och inte skriva elaka kommentarer. Tack snälle Phu för att du fixade kalas och har passat mina hundar idag!

2006-09-17 @ 22:21:47
Postat av: GItte

Svaret på fråga 5 har du fått på mail av mig idag!!
Jag gör dig gärna sällskap....då min date...har mycket att göra????? som vadå????

2006-09-18 @ 15:12:14
Postat av: Yvonne

Tänkte bara rekomendera en DISKMASKIN. De brukar oftast fungera rätt bra..... ;) De böver inte tömmas och stoppa grejorna in i skåpet, utan det brukar ofta vara väldigt enkelt ta porslinet direkt från maskinen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback