Söndag

Helt otroligt fint väder!!!
Var uppe på Kallebäck och tränade lydnad. Kände att nu får det vara nog med Kalles nochiga stil. Tur att det inte var så många där för idag var det ingen träning med positiv förstärkning. Jag fick några bett som tack.
Men till slut efter typ 18000 gånger så sprang han in i rutan ordentligt.
Jävlar om det inte sitter nu. Han är ju inte dum i huvudet, då hade jag givetvis inte gått på så hårt. Kalle tog inte åt sig sååå mycket, han var glad och käck vid varje belöning och ville leka med mig.
Tycker det är helt fel att gå på en hund som går ner sig och blir ledsen.
Vad som hände idag var att det var två järnviljor på plan där ingen tänkte ge sig. Hoppas verkligen att jag vann...

Åkte sedan och köpte lite gott käk att inta ute vid havet, jo tjenare, fler än jag hade fått den iden. Slutade med att vi satt på Volvos parkering och mumsade.

Har hört att det är folk som är bekymrade för mig efter gårdagens korning. Nej, nej, jag är absolut inte deppig! Kalle är samma knäppa jycke som i fredags!!! På morgonen fick han höra samma ömma ord som alltid, att han är sötast i världen osv osv.

Gitte! Får förklara för dig... igen... ; )
Streaka = springa omkring naken som en dåre.

Kommentarer
Postat av: Gitte

förlåt en trög hjärna...:-)

2006-09-24 @ 21:09:08
Postat av: Anne

Du är förlåten ; )

2006-09-24 @ 21:18:54
Postat av: Helene

Skillnaden är alltså att hon den här gången var näck, att hon springer omkring som en dåre är väl ingen ovanlighet.
Det är väl inte konstigt att Kalle har järnvilja, han ser ju ut som ett strykJÄRN (börjar det bli tjatigt?).

2006-09-24 @ 23:39:35
Postat av: Gitte

Vad kul med folk som har humor Helene...;-) :-D
:-D

2006-09-25 @ 07:55:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback