Skattjakt!

I fredags var det dags för skattjakt!
A satt på trappen med ett finurligt flin, inne fanns ett glas vin och ledtrådar till två olika skatter. Jag hittade först ett par träningshandskar (som man har så att man inte får blåsor i händerna av vikterna) och sedan en t-shirt där det stod "I love my body".
Efter skattjakten lagade denna mästerliga man en utsökt middag med lax...!
Jag och doggsen tillbringade natten och förmiddagen för oss själva eftersom A var tvungen att jobba fredag natt.  Först var vi på Blomsterlandet och köpte lite blommor och krukor till A´s trädgård, fikade på Kallebäck och handlade mat.
Försökte mig på att göra en god frukost till A men tja, god? Som tur var är A snäll och åt utan att klaga. Inga mer amerikanska pannkakor...
Däremot höll han på att trilla baklänges när han såg mina blomsterkreationer. Positivt överraskad påstod han, trevligt när man kan överraska med nya sidor hos en själv tycker jag. De som har varit hemma hos mig vet att i mitt hem finns inte ens gardiner, än mindre något som skulle kunna ge sken av hemtrevnad.
På lördag kväll skulle vi en sväng på stan men hamnad hos min syrra en lite stund.

Och äntligen hände det!!! Jag lyckades laga en middag till A som inte brändes vid, jag glömde inga ingredienser och det smakade bra!!! Fantastiskt!

Söndag = släktkalas med anledning av min födelsedag. Kalaset var hos min mamma med god mat men fryst tårta...
Min bakfulla systerdotter som för dagen hade morotsfärgat hår kommenterade A med att han var ju den mest normala jag varit ihop med. Ett gott betyg.

Har hela helgen känt mig jävligt irreterad på Kalle för att han biter Pnegg. Stackars Pneggen som alltid är snäll. Har talat allvar med Kalle om detta.
Tränade lite lydnad med bitaren och det gick sanslöst bra! Vilket givetvis beror på att han är understimulerad till max. Hoppas han blir mentalt trött av att vara på "Påsksmällen" hela nästa helg.

Och jädrans vad snygg jag är i håret! I fredags lät jag frisören få "fria händer", slutade med röda, svarta, blonda och bruna slingor. As fräckt.

Kommentarer
Postat av: Lägenhetsockupanten

På tal om gardiner, var är dina köksgardiner???

2007-04-02 @ 21:12:09
Postat av: Anonym

De ligger i någon låda? Har legat där sedan jag tvättade dem för typ ett år sedan.

2007-04-03 @ 13:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback