trams

Läste att Helene skrev om sina smeknamn. Skrattade nämligen i morse när jag fick ett SMS från den gode A där det stod: God morgon min lilla saltgurka. A har kallat mig många saker som tryffelsvin och mini-A. Men det var ju inte detta det skulle handla om utan smeknamn som är gamla i gemet.
I hundkretsar kallas jag ofta för BullAnne eller BulleAnne, detta givetvis eftersom min labrador "heter" Bullen. 
Ett mycket gammalt ex kallade mig för Phu och så heter jag fortfarande för Helene, det var för övrigt han som hittade på Hu. När vi pratar med varandra kallar vi varandra enbart Phu och Hu, aldrig Anne eller Helene.  
Min mamma kallar mig råtta, råttunge eller din jävla råtta med tysk brytning. Tänk själva hur det låter när drottning Silvia väser fram "din jävla råtta"... rätt kul...

För att inte tala om alla smeknamn mina hundar har:
Wille = Pille, Pnegg, Skägget, Svinet, Herden mm mm
Kalle = Balle, Skalle, Neger-skalle, Svart-skalle, Malle mm mm
Refererar man till båda så säger man näbbarna.
Fanny = Bullen, Bull, Skrull, den gudomliga (kallar min mamma henne) mm mm

Nu borde jag verkligen göra skäl för min lön istället för att sitta här och skriva om trams.
Har nu börjat käka enligt vikt väktarna efter att ha sett en nära vän som har blivit smal som en pinne på bara ngr veckor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback