Arbetslös?

Vilken lååång helg! Har ju jobbat lördagar de två helgerna innan så denna helgen känns mega!!!
Fredag kväll satt vi och myste i soffan. Fördel när man bara ses på helgerna för då är det verkligen mysigt att sitta och titta på TV. A  drack en ansenlig mängd öl och pratade sedan med en annan spritdrickande hundkille i telefon. Länge satt de och försökte överrösta varandra. Lite kul att lyssna på när man är nykter. Tyvärr är man ju likadan själv ; )

I lördags var jag hos bästa frisören "Hos Tina" och fick lite ny färg och lite kortare hår. På kvällen var det glögg-kväll hos Lisa med en massa goda saker att vräka i sig. Lisa och C har gjort om sitt vardagsrum, det var så fint så man blev helt grön av avund. Efter denna orgie i godsaker ville A att  jag skulle stanna till på Burger King och köpa XXXXXL - meal till honom. Givetvis slank en cheesburgare ner...

I dag, söndag, var det dags för julmarknad på Stora Holm med den traditionsenliga första vörtbrödmackan med skinka! Köpte tunnbröd från Orust, kalvdans och två dukar. Måste köpa dukar där varje år trots att jag sällan eller aldrig har en duk på bordet. För tillfället har jag inte ens ett bord...Men för 10 :- ....
Som tur är så är A ledig megamycket i jul, kanske hinner han ta en titt på mitt sovrum? Och kanske kan vi även få tummen ur att hämta mitt nya köksbord så jag har någonstans att lägga mina dukar.

Till jul bestämde vi oss för att sticka till Selma Spa. Vi åker den 23 och kommer hem den 26, ska bli super skönt! Även om det var med en viss vånda när jag insåg att jag ska fira jul utan mina söta näbbar. För att inte tala om utan Helene...

Vad som inte är lika super är att jag är arbetslös 31/12.... Min chef var jättepositiv till en fortsättning för några veckor sedan men nu när jag börjar känna att det brinner i knutarna hör hon inte av sig trots mina påtryckningar... 
Kan bli spännande att börja betala av sina studielån på a-kassa....
Och givetvis finns det inte direkt några jobb att söka just nu. Fan! Eftersom jag stenhårt trodde på en fortsättning har jag inte sökt några jobb efter jag fick nej på de fasta jobben jag sökt. 
Får se vad som händer imorgon.

På tisdag är jag ledig och då ska Wille-Pille träffa Annika och se vad hon säger om Pillens rygg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback