Fet-helg

Det är ju inte konstigt att man blir fet som en gris när man håller på som jag. I fredags begav jag mig hem till A. Som vanligt till ett dukat bord, tända ljus, god mat mm mm. Jag kan bara säga TACK till A's mamma som uppfostrat honom till den otroligt trevliga man han är.
A hade fixat en underbart god soppa, kyckling wok och en makalös dessert.  I lördags jobbade jag och det gjorde ju inget med tanke på vädret : (
Efter jobbet låg vi på soffan hela kvällen, snaskade godis och tittade på Harry Potter... Inga sit-ups så långt ögat kunde nå.....
I dag tog vi en sväng för att titta till Henån stugan. Sorgligt förfallet. Trist att se den mysiga stugan i ett sådant skick. Ska snacka med Helene om hur vi ska få ordning.
Nu ska Helene komma hem till mig för lite adventsfika och film. Inget som ger muskler...

Nästa helg är det body-building mässa eller vad man nu ska kalla det. Sverige eliten av vältränade människor ska ha mässa. Skulle vara kul att gå dit men vet inte om mitt psyke pallar? Inte så kul att gå runt bland en massa fasta kvinnor och dessutom veta att jag förmodligen är fetast av alla på hela mässan.  Mässan rymmer ju en del folk om man säger så...
Inte för att jag kan beundra alla, inte de som är dopade. Och försök inte slå i mig att man kan bli så stor utan att ta något. Jag står fullt ut för min åsikt att det är fel att dopa sig. Men de som sliter som djur och bara knapprar proteinbarer, de som tränar utan droger de är beundransvärda!! Önskar att jag kunde vara sån men har gett upp iden att gå till gym när jag jobbar heltid och har två hundar. Utan hundarna skulle det ju vara en baggis. Får försöka komma igång här hemma och lyfta lite skrot i köket.

Denna veckan ser jag framemot julbord med jobbet på tisdag! Ska bli kul! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback