Massage och el

I går var jag och Wille alltså hos muskelgurun Annika Falkenberg. Wille kände igen henne trots att det var väldigt länge sedan vi sågs. Jag har aldrig i hela mitt liv sett en så avslappnad hund. Han bara låg och njöt, näsan rann och ögonen var helt borta. Annika hittade en gammal skada, typ en stukning, på en tå. Detta har gjort ont och så har han snedbelastat. Hon körde igenom det benet med el. Vilken jädra skillnad! Först var benet helt "tomt" och efter elen var det som en tjock kudde av blod.
Till och med elen tyckte han om...
Efter behandlingen fick han sitta upp en stund och komma tillbaka till verkligheten. Lilla goa Pillen!

Annika är helt fantastiskt bra på sjukgymnastik för hund! En absolut guru! Hon är en av de få som verkligen förstår hur Wille ska trivas bäst under en behandling. Lugn och ro, han får kolla allt men att hon ändå är bestämd mot honom.
Vi ska tillbaka i januari och till dess ska jag massera varannan dag och Wille ska gå i terräng på mjuk mossa i koppel 30 - 40 min per dag.
I morse var vi ute i bäckmörkret i skogen och försökte hitta mossa att gå på. Både W och K såg undrande ut. Varför ska vi gå i mörker i skogen? Och varför inte på stigen?

Efter detta passade jag på att gå själv med Kalle- Balle på en skogspromenad innan vi begav oss hem till Ilonas bror E och matte A.  A Har prexis fått en liten Agust som var supersöt! Helene var helt lyrisk och ville hålla den lille hela tiden. Antagligen stog hon och nöp honom så att han skulle börja gråta så hon fick hålla...
Om du som läser har ett barn att låna ut så passar Helene säkert det en stund. ; )
Sorgligt var ett det var sista gången vi såg E, han är dålig och ska snart till våra andra änglahundar.

Jag har fortfarande inte hört ngt om jobb, det senaste är att min chef har ansökt om pengar för att få ha mig kvar men inte fått svar.... Jobbigt!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback