Fettmätning

Fettmätarsessionen igår var intressant. Först mättes min överarm, midja, lår och höft. Fick givetvis ställa mig på vågen... Sedan tog hon ett sjkutmått och knippsade runt fettet i gäddhänget (alltså under armen), fettet på höften och fettet på låret.
Det visade sig att jag hade hela 25.5% fett på min kropp. Detta värde är enligt dem bra, ligger prexis på fitness och gränsar till acceptabelt.   
Vem vill ligga på gränsen till acceptabelt? Inte jag.
Sedan var det dags för konditionstest. Fick gå upp och ner på en förhöjd step-up bräda i tre minuter. Puls mättes prexis efter och en minut senare. Detta upprepade vi en gång till.
Där hade jag 110 vilket är över medel. Att jag har bättre kondition än medel Svensson visste jag ju innan med tanke på hur mycket en "vanlig" människa rör sig (vanlig = utan hund).

Nu är det bara att kämpa på, när jag kommer hem från Laholm ska jag gå dit igen och då ska fettet inte vara på gränsen till acceptabelt utan klart och tydligt ligga på fitness. Min kondition ska vara mycket bättre!

Detta test gjorde jag på "Helheten" som ligger i Tuve och det kostade 175:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback