Hejcon Bejcon

Var ute på en riktig hejcon-bejcon promenad idag. Med detta menas att hundarna sprang som dårar lösa i skogen. Kalle hade stora problem med några polishundar som skällde ca 500 m längre bort. (Om Kalle hade varit människa hade han fattat att det tre meter höga staketet inte skulle gå att forcera även om man ville.)
Fyra gånger vände han och sprang mot ljudet av de skällande hundarna innan han fattade att de var för långt bort för att klå upp. 
Skickade honom på två tomslag mest för att se om han fortfarande fattade vad sök var och tja, han fattar men verkar inte tycka det är så kul. Däremot tycker han det är kul att spåra rådjur så det gjorde han desto mer. När jag prexis hade kopplat Kalle dök ett rådjur upp på åkern framför oss, med andra ord fick även Wille lite motion. 

Hela eftermiddagen har jag och A varit och shoppat i stan.  A blev så jädra snygg i sin nya skjorta och slips att jag tindrade med ögonen så mkt att han frågade vad det var med mig. 
Jag hittade lite småkrafs och en svart klänning på rea. Ska ha den i morgon när jag ska på examenshögtid på universitetet. 
På kvällen blir det middag med päronen + Helene + A + min syster på 28+.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback