Jämmer och elände

Det är syndast om mig i världen. Ont i halsen, snuva och helt matt. Låg hela dagen igår och jämrade mig i sängen. Kalle tycker det är jättebra för då får han sitt klapp och kel behov tillfredställt. Han trycker sig intill och skulle gärna krypa under skinnet om det det gick.

Senaste nytt om Laholm:
Fick ett samtal igår från en tant som hyr ut rum. Kan få hyra ett rum hos henne för 100:- natten. Hon bor dessutom nästan bredvid apoteket så det blir nog bra. Ska kolla på rummet på torsdag.
De första fem veckorna kommer jag att sova i Laholm måndag- torsdag eftersom vi har en ledig dag i veckan när man ska plugga. Tantens rum verkar dessvärre inte vara ledigt hela tiden så då blir det att bo på vandrarhem istället.

Pratade med skattekontoret häromdagen om vilka avdrag man får göra när man jobbar borta. Ganska många visade det sig.
100:-/ dag i schablonavdrag för att det är dyrare att bo borta, reseavdrag med 17:-/mil, tillfälligt boende där man får dra av hela boende avgiften.
Detta innebär att jag antagligen kan behålla studielånet och även få lön från apoteket. Ska räkna på det igen, inte kul att betala tillbaka i efterhand....

I morgon bär det av i ottan till Laholm...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback