Nyår och löften

Nyårsafton var trevlig med en äkta 80/90-tals klassiker, fondue. Runt tolvslaget fick Wille sitta i Paddel-buren för att inte få fullständig panik. Det funkade bra när jag satt utanför buren och tvingade honom att ligga stilla och samtidigt berömde honom.
På nyårsdagen sov vi lääänge och var sedan ute och gick en mil i regn och storm. Jag försökte få fram att det kunde räcka med 5 km eller kanske 7,5 km men A tvingade runt mig under käcka tillrop.
HÄR STOG DET INNAN ATT JAG OCH A VAR FETA SOM GRISAR.... GLÖM DET ANNE ÄR FET SOM EN GRIS I ENSAM MAJESTÄT. Wille som var helt utslagen hela morgonen såg mycket förnärmad ut när promenaden bara fortsatte och fortsatte.
Åkte sedan hem för att skriva på ex-jobbet vilket gick mindre bra. Somnade som det lata svin jag är framför TVn. 

Nu över till nyårslöften: 
Sluta snusa
Gå ner i vikt och få en mer vältränad kropp
Ha roligt och vara snäll mot mina medmänniskor
Mål för 2007:
Ta examen
Fixa ett nytt jobb, helst med apotekaranknytning 
Klara lyd 3
Åka till Skottland i augusti som examenspresent

Har dammat av Vikt väktar CD-skivan och fyller i mina points varje dag, vägningsdag är på fredagar, hittills har vågen visat uppåt (!), hoppas det vänder snart....

Kommentarer
Postat av: Carina

Hej på dej du!
Hittade hit via Gittes sida, och hamnade på din blogg! Lycka till med dina nyårslöften! Vi kanske ses på Mydog i helgen...
Ha det bra!
Carina & Narnia
Skärhamn


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback