AHHHHH!!!!

Vaknade 6.30 i min egen säng!!! Gick ut på en timmes morgonpromenad innan det var dags för en något torftig frukost eftersom jag givetvis inte tänkte på att handla igår. Efter att nära på ha ruinerat mig i affären startade jag storkok. Lyckades få ihop inte mindre än 10 portioner mat som förpassades till frysen.
Jag tycker annars det är perfekt med nudlar för 1,98 kr men A påstår att folk har dött av att äta så näringsfattig mat.

Eftermiddagspromenaden var ca 300 m lång och tog 1 timme. Detta på grund av alla hallonbuskar! När jag tyckte det var dags att gå satt Kalles näbb mer eller mindre fast i busken och jag fick dra honom med mig medans hans läppar fortfarande försökte snappa åt sig hallon. Wille hade ingen aning om att vi ens hade bytt buske för han knör sig in i mellan för att kunna äta ifred. Kalle kör taktiken att hålla sig nära matte och försöka hinna före och ta alla hallon jag har spanat in. Dessutom plockar jag ganska många hallon till honom. Vad han inte vet är att han får alla med maskar i eller de som ser äckliga ut.

Mätt och belåten körde jag in till stan för att:
1. Träffa A
2. Uppleva folkliv som jag varit utan i 6 månader.
Det var lite förvirrande att se så mycket folk och bilar... ; )

Jag och A tog en fika (i Laholm finns ingen latte...) med tillhörande äppelpaj. Begav oss sedan till "Designtorget", en kul affär med allt möjligt som man inte visste att man behövde. Jag köpte varsin äggkokare till micron till mig och Helene. Tänka att kunna koka sitt ägg på 1 min istället för som nu vänta i evigheter på att vattnet ska koka och sedan i 10 minuter på att ägget ska bli färdigt. Gärna 12 min, jag hatar löskokt ägg.

Fick till min fasa reda på att A aldrig åkt Paddan! Vafalls??? Jag älskade att åka Paddan när jag var liten, har åkt mååånga gånger. Snäll som jag är så tog jag med A på en Paddan tur. Det var lika spännade idag som för 30 år sedan att åka under "osthyveln". Icke Göteborgare kan upplysas om att osthyveln är den lägsta bron som Paddan åker under, så låg att man måste ligga på båtgolvet för att inte huvudet ska hyvlas av.
Fast det heter väl inte golvet i en båt? Har aldrig förstått varför allt måste heta annorlunda i båtar? Vad är det för fel med höger, vänster, baken och frammen?

När jag kom hem tryckte sig Kalle intill mig och vi kramades en lång stund. Jag har aldrig träffat en hund som behöver så mycket kroppskontakt och bekräftelse.  Mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback