Nytt jobb och upphittad A

A blev igår upphittad, han hade packat ner sin mobil i tältet. Så han var inte alls bortspolad, tur det.

Efter mycket vånda har jag bestämt mig för att säga upp mitt jobb och hoppa på ett nytt. Jag har inte skrivit på det nya än men kan säga att det är ett vikariat på Apoteket som receptarie. Ska söka apotekarjobb under tiden men detta kan nog vara bra att börja med även om man inte hoppar högt över lönen.
MIn blivande chef är lite orolig eftersom jag på intervjun kläckte att jag tyckte det var ganska tråkigt på apoteket. Smart sagt... Måste lära mig att fjäska.
Hon hade faktiskt aldrig förr träffat en så ärlig person sa hon till min handledare när hon ringde om referenser.  Det tragiska är att det bara är till nackdel för en själv när man är ärlig. Alltså jag är ju ärlig om mig själv, jag skulle aldrig göra någon ledsen medvetet genom att tex tala om hur otroligt feta  de har blivit under semestern.

Mitt "Lättviktar" projekt går som smort. Varje dag för jag in min motion och det jag ätit på min sida på nätet. Ännu så länge (4 dagar...) går det bra! Ända felet är att jag äter för lite vilket inte är bra om man vill minska i vikt. Kroppen lägger sig bara på sparlåga i tro att det är svält på gång.
Problemet är att jag inte upptäcker det förrän på morgonen dagen efter och då är det ju för sent att äta extra. 

Har fått extra motivation dels eftersom Pinnen har lyckats och är så jädra smal och snygg och dels för att en annan person i min närhet har gått ner 6 kg och håller på att bli en kalaspingla även hon. 
Och givetvis dels för att A ska slippa krama en val, hur kul är det att ha en FV med tjocka valkar och späck? Bättre med snygga deffade muckler!

Igår när jag var och tränade tänkte jag att nu jädrar får det vara slut med meseriet och tog 10 kiloshantlarna när jag skulle göra biscepsövningar. Tjenare. La tillbaka hantlarna lika snabbt och får hålla mig till 8 kg ett tag till.  Bara att inse att jag fortfarande är en klenis. Fast när jag började tog jag 3 kg...

Dags att leka apotekare, so long. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback