7/6

AHHH, vilken dag gårdagen var!!!
Lunchen intogs på Steinbrenner och Nyberg tillsammans med Helene, Lisa och Ann. Detta var en del i Anns födelsedagspresent. Beach 2007 var mycket långt borta när jag såg det goda brödet och alla tårtor.  Med våra stinna magar gick vi på en kort shoppingtur.
Sedan var det dags att möta upp världens bästa PV för att ta årets första dopp! Hundarna och jag höll på att dö av värmeslag men målet var värt promenaden. På en klippa längst ut på en udde i Delsjön badade och solade vi halva kvällen. Kalle doppade tassarna men såg ingen mening i att simma. Wille simmade värdigt i sin ensamhet och Krasse och A simmade som två frustande tjurar av och an i halva sjön. A givetvis som gud skapade honom dvs näck.
Jag kärringdoppade i min sedesamma bikini.

Efter detta underbart sköna dopp åkte vi en sväng till klubben och fick bla hälsa på Krokasmedens nya ursöta labrador. Vi hälsade även på den minsta smeden i Kroka som bara blir sötare för varje dag som går!

I dag ska vi på studentfirande, Klucken, (Klara- systerdotter),  har blivit stor... Jädrans så tiden rinner iväg.

Mia skrev igår och undrade varför jag äter så mkt frukt?
För att det är så jädra gott givetvis!!! : ) Enligt viktväktarna är nästan all frukt "fri", visst höjer frukt blodsockret men det innehåller även en massa bra att ha saker som fibrer, vitaminer osv.
Om man inte är diabetiker eller tramsar med GI så anser jag att man kan äta mycket frukt utan att bli fet men som med allt givetvis inom rimlig mängd. (En diabetiker blir ju givetvis inte fet av frukt, inte så jag menar.)
Säkraste tipset för att gå ner i vikt och behålla vikten är och förblir att man äter av allt men vissa saker bara ibland och lite + motion givetvis.

Beach 2007:
45 min morgonpr, ca 1 timme pr kväll. 2 dl lättfil, 1/2 dl kli, 1/2 dl mysli, grönsaker, 50 g fetaost, tårtbuffe....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback