Blöta fötter

Efter nattens regnande är naturligtvis allt gräs blött, något som kossorna i Laholm antagligen räknat ut. Jag kommer glatt gående på min morgonpromenad som går genom en kohage. Dock har kossorna hittills lyst med sin frånvaro.
I dag stod de församlade i en nätt liten grupp om 15 kossemorsor. Jag gick först morskt fram och sa med myndig röst : - Flytta på er, här ska jag fram. Kossemorsorna tittade förstrött på mig och fortsatte beta. Jag gick närmare och förklarade att de stod mitt i vägen, ingen väg fanns runt, antingen hoppa över stängslet eller klättra som en bergsget på en slutning. I båda fallen innebar det blöta fötter.
Kossorna övervägde detta en stund men bestämde sig för att inte bry sig. Jag gick ännu närmare och försökte se modig ut. Då fick de nog och började gå mot denna lilla figur som var i deras hage.  Jag flydde en bit mot stängslet så att de skulle kunna passera utan att jag var tvungen att hoppa ut. Icke. Kossorna var på march och styrde sina klövar åt mitt håll. Kossorna vann. Jag fick hoppa över staketet och gå i det regnvåta gräset. Efter någon km började skorna att låta "sipp-sipp-sipp", mys - NOT.
8 timmar på jobbet med blöta strumpor.

Har hört vissa rykten att om man dricker mindre öl blir man inte så fet. Trams. I mina ögon är A alltid skitsnygg när jag har druckigt några öl. Alltså blir man bara snyggare av öl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback