Helgen

A hade gjort iordning så fint för Helene i fredags. Ställt upp skrivbordet så att hennes säng stod som i en lite koja. Över ingången till kojan satt en skylt som talade om att här bor Helene: Satans place.  Dessutom hade han fixat grillspett så jag förstår inte vad hon gnäller om.

Resan till Danmark gick bra förutom att det pisseregnade i Fredrikshamn. Vi satt ju ändå inne på ett fik och åt "fish and chips" och klunkade öl så det gjorde inte så mkt. När vi kom hem somnade jag kl 20 och vaknade igen nästa morgon kl 9.30 vilket innebar att vi missade Chickas MH. VI steg upp i en rasande fart så vi han se Beyla och Balder, fin-fint! Båda var trevliga och käcka hundar även om jag inte kunde låta bli att reta Lisa och säga att hon skulle vara glad att B inte somnade på banan. När B var yngre gjorde hon det ibland när L skulle kalla in från långa avstånd. Hon orkade liksom inte sitta upp hela den långa tiden det tog för L att gå ut sträckan utan sjönk ihop i en hög.
Och som vanligt när man minst anar det så dök Pelle, bror- Brolle husse, upp som gubben i lådan. Kul att växla några ord med den filuren, kanske kan vi ses på Trollhättans BK någon dag? Skulle vara trevligt med en sommarträff igen!
På kvällen var jag ute med doggsen på en lååång promenad. Härligt. På väg hem mötte vi ett gäng med 12- 15 åringar som höll på att skoja med varandra. De lekte jage och när de fångat in den jagade tog de upp sina butterflyknivar så att den infångade gick med snällt. Trevlig lek.
Vem fan låter sin 13 åring springa runt med en stor jävla butterflykniv???? Vad pysslar föräldrarna med???? Klart att man inte kan veta allt om sina barn men jösses, lite koll får man väl ha???

I fredags var jag och hälsade på min chef på dagis som visade var jag ska jobba i augusti om jag inte får ngt apotekar jobb. Det visade sig att jag och en annan tjej ska öppna en ny avdelning. Skitkul men hur smart är det när jag antagligen inte kommer att jobba där så speciellt länge? Med tanke på att min heltidslön är på 14600 kr innan skatt och dessutom ~ 800 kr under ingångslön så är man ju inte så jättesugen på att jobba för Lundby SDF. Lundby tycker säkert att de är jättesmarta som ha fixat en människa som jobbar nästan gratis. Anledningen till att jag inte säger upp mig är att det är bättre betalt än a-kassa.

Go Lundby!


Kommentarer
Postat av: Lisa

:-) ja lite lustigt var det när B var yngre och sjönk ihop till liggande ställning hela tiden :-) Tur att hon har blivit piggare med åldern, så att hon faktiskt fick till en 3:a i passivitet!

2007-06-19 @ 15:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback