Kobojsaren A

När jag och A var på väg hem i spöregnet efter en liten inköpsrunda på midsommarafton råkade vi ut för stor dramatik!
Dramatik i stil med "detta händer bara Anne och Helene" fast ändå lite mer sannolikt än de totalt osannolika sakerna som brukar hända mig och H.
Mitt på vägen framför en buss, mot oss, kommer en travhäst med sulky i full sken utan kusk. Både jag och A kastar oss ut ur bilen i regnet som vräker ner och försöker stoppa hästen. Man ser att han vill stanna men liksom inte kan.  Hästen fortsätter förbi oss och kobojsaren A smyger/springer ikapp den och fångar in den helt löddriga pållen. Vad ska man göra med en panikslagen häst mitt på en 90-väg? A ledde in den vid sidan av vägen och jag försökte leta upp kusken eller stallet.
Efter ett litet tag kom kusken med blod över hela överkroppen som kom från ett rejält jack i skallen. Med allt regn så rann blodet som tusan!! Han bekände för A att han hade druckit 15 öl innan han gav sig ut och körde. Idiot. Efter ytterliggare ett tag anlände bekanta till fyllbulten som kunde ta hand om hästen.

Midsommarkvällen var deppig. Jag och A kom till den bistra insikten att vi inte har några vänner. Här satt vi helt alena och mumsade sill och drack öl. Ingen vill vara med oss. BUHU!!!
Men som Helene sa: Hade jag vetat att ni skulle äta marängtårta hade jag kommit.
Va????
Nästa midsommar ska vi vara tydligare med vad vi tänkt äta så kanske det kommer någon...

; )

På lördag vallade jag runt den lite friskare A vid "ultimate place to live", en gård några km från A. A var fortfarande lite dålig så vi tog det lugnt. Mao tittade på tv och drack öl.
Ölen försvann förhoppningsvis på promenaden runt Delsjöarna på söndagen. Wille var iaf helt slut. Antagligen deppade han för han var tvungen att gå med A  och inte ens fick bita folk. A blev nämligen lite arg när W gjorde sina vanliga bitattacker och försökte bita joggare i röven.
Stackars lilla W, inget kul får han ha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback