Midsommar

Typiskt midsommar väder! Ett härligt sommarregn, inte så kul att grilla i men desto mysigare att ta hundpromenader i. A ligger hemma och är vrålsjuk, hoppas han är lite bättre till i kväll så att man kan få träffa honom.

Vad är det med människor och deras kroppsljud?
I går var sista dagen på vandrarhemmet innan flytten till kärringen. Tur var väl det på ett sätt. Fredag morgon var det i stort sett fullbelagt och det hördes. Det började med alla som snöt sig högt, ljudligt och grundligt. När snoret var tömt ur näsan var det dags för host/harkel serenaden. Vissa människor lät som om de skulle spy, andra som om de hade tbc minst. 
När det äntligen var tyst började vandringen av nakna män. När jag går till duschen är klockan 6.15 och inte en jävel är vaken. Gubbarna går till duschen vid 7.30 när alla är vakna och de går dit endast iklädda kallingar eller handduk. UUUURRRKKK. Så när jag bar ut mina saker till bilen fick jag kryssa mellan nakna män . Yack.

Dagens tips är alltså att när ni bor på vandarhem så iakta vissa regler:
1. Snyt er tyst och rejält EN gång.
2. Hosta inte äckligt, om du måste, gör det under täcket där ljudet dämpas.
3. Ha iaf lite kläder på dig när du går till duschen om du inte råkar ha kropp som Brad Pitt i "Thelma och Louise."

För övrigt måste Brad Pitt vara en gåva till kvinnorna. Speciellt i den filmen, jädra fin kropp.

Nu över till min egen kropp. Har hela veckan glatt struntat i Beach 2007, utan att tveka en sekund satte jag igår i mig en stor tårtbit på jobbet. På kvällen gjorde jag hemmagjord pizza till Helene och vi satte i oss en toblerone som jag handlat i Danmark.
Vad hade hänt med vågen????
- 0,6 kg
Vad i???? Har inte motionerat mer än vanligt. Gick mina 6 km innan jobbet och styrketränade på kvällen. Låg övriga tiden platt i sängen och läste.

Har läst en bra bok: Mossvikenfruar av Emma Hamberg. Kul! Kan rekommendera. Enda nackdelen var att jag hela natten drömde att jag var gravid. Först visste jag inte vem pappan var och sedan var det A fast han ville inte riktigt fatta det. Jag blev mer och mer flodhästlik och mer och mer desperat över det faktum att det snart skulle pluppa ut en unge utan att jag hade riktig koll på läget.

Inte värt att fördjupa sig i vad det betyder.

I går fick Helene lösa ut mig ÄNNU en gång på ICA för att jag inte hade pengar på mitt konto. Pinsamt.
Ha en glad midsommar!

Kommentarer
Postat av: Gunilla med sheltiemonstet Adde

Tack, för ännu en målande beskrivning... Vandrarhemmet... snytningar... nakna gubbar.. =as flabb.
Gunilla

2007-06-23 @ 01:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback