Orättvisor

Återigen dessa orättvisor i livet. I går var vi hemma hos A's ena lillasyster på kalas. Systern bor på Knippla 2 m från havet i ett jättestort nybyggt hus. Mot havet har de värsta balkongen/altanen där det passade bra att sitta och gassa sig.

ORÄTTVIST!!!!

Efter att ha varit på Knippla ter sig min lägenhet än mer instängd även om jag som tröst var tvungen att köra förbi thairestaurangen i Björlanda hamn på väg hem... Studerade sedan mina rödbrända armar. Fan. Ändå smörjde jag mig.

Helgens skånebesök var trevligt. Lördag förmiddag tillbringade jag på Malmös shoppinggator. Nice. Blev lite smått och gott. När det var dags för kyrkobesök var varken jag eller mina parenteser så sugna så vi tog låååång tid på oss vilket ledde till att vi tyvärr (?) bara hann vara i kyrkan i 5 min. Den efterföljande bjudningen var trevlig med god mat, speciellt den libanesiska. (Min kusins farsa är från Libanon.)

Och när jag kom hem med tåget på lördag kväll satt A i trädgården och väntade med champange och jordgubbar. Den mannen tar många trevliga initiativ. Vi blev sittande halva natten och pimplade vin och disskuterade livets alla stora frågor.

Denna veckan är en ovanligt sympatisk vecka med bara två arbetsdagar! Ska med andra ord förmodligen överleva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback