Kalashelg

Veckan i Laholm var som vanligt, med andra ord mördande tråkig.

Helgen har varit desto bättre! Hela lördagen låg jag, Wille, Kalle och Krasse ute på tomten och solade. A låg inne och sov för han var sjuk  : ( 
Och ja, självklart hade jag solskyddsfaktor på mig. Vem vill se ut som ett skrynkligt russin när man blir äldre?? Numera finns ju "brun utan sol" så varför bränna sig?

På kvällen var det dags för våffelfrossa med Lisa, Helene, Jörgen, Karin, Ann och Cesar. Jag fick fina presenter! Halsband från Lisa, Ann och Cesar och en väldigt fin blomma av Karin och Jörgen. Vi drack vin/öl/saft tills sent.
På söndag morgon öppnade jag min present från A och det var jättesnygga träningskläder! Ser riktigt proffsig ut med dem på, hade man bara haft en snygg kropp att stoppa i....
Tyvärr hade vi passat Ludd på natten.... som hade hållt A vaken... han var inte som en nyutsprungen ros på morgonen om man säger så...
Söndag förmiddag låg vi återigen på  tomten. Wille har nu fullständigt tagit befället över trädgården. Han startar rusher mot stängslet tillsammans med Kalle, ibland finns det något att jaga/skälla på, ibland inte. Kalle hänger givetvis glatt på. Krasse däremot har inte fattat riktigt ännu trots att Wille har försökt få honom att förstå att man inte behöver vara lydig hela tiden.
Krasse ser mest undrande ut när Wille springer mot honom för att bitas lite. (Willes sätt att visa kärlek)

Allt för snart var det dags att återvända från paradiset i Härryda och åka in till stan. Fällde en tår i bilen för att det är 5 dagar tills jag får se A igen. Håller på att bli helt sanslöst fjantig på äldre dar. Trodde aldrig att JAG skulle bli så där. Vart ska det sluta? Snart kanske jag börjar sticka tröjor till A, vem vet???

Åkte iaf hem till päronen och åt smörgåstårta. Tyvärr en viktväktarvariant. Far bytte till sommardäck medan mor talade om att de kommer att betrakta mig som vuxen när jag slutar skolan.

Va???? Vuxen??? Vad innebär det????
Efter denna shock tog jag och hundarna en promenad i Tuve och försökte se positivt på det faktum att numera måste jag bo i Laholm 4 nätter, kan alltså inte åka hem på torsdagar längre. Jävla skit.

Tack alla som ringt, messat, mailat  och som firade mig igår!


Kommentarer
Postat av: Ludds matte

Det är en YNNEST att få passa den ludna Råttsorken!

2007-03-25 @ 23:59:48
Postat av: Din förebild

Ska du sticka tröja,.......?? så börja nu, så den är klar när det blir mörkt och kallt igen... :)

2007-03-29 @ 21:38:39
Postat av: Din förebild

Glömde säga Grattis...--

2007-03-29 @ 21:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback