Konstiga människor och konstiga konster

Har varit inne och läst på diverse bloggar som är länkade från vår sida. Kan inte annat än förvånas över vad vissa människor har tid till. Som att förtala folk. Nåja, det slår nog snart tillbaka. Men det är uppiggande när det händer saker i andras liv så man har något att prata om.

"Min" söta Gaston är borta. Fick reda på i helgen att han togs bort i somras. Tänk att han blev 12 år trots sin diabetes! En fantastisk hund är borta. Absolut den bästa terven jag träffat, man kan bara önska att få en sån hund igen. Med tanke på förtal så är det kanske konstigt att vi aldrig blev anmälda när vi tävlade agility. Visserligen hade jag med mig pappret där det stod att han fick tävla med tanke på doping överallt. Lämnade in kopior till alla tävlingsledare och stack det under näsan på vetten på SM. Kanske beror det på att agility folket då pratade med varandra istället för att prata om varandra?
Nu är Gaston tillsammans med Bullen och Stork. Om jag kommer till himlen när jag dör så slipper jag iaf vara ensam!

I går och idag är KA med mig på jobbet. KA gör sin praktik nu men på annan ort. Det var skitkul att ha med henne! Livar upp stämningen att ha en kompis att snacka med på rasten. I dag börjar vi inte förrän kl 13 vilket ger tid till diverse pill hemma och en lååååång promenad med dogsen i dagsljus.
I går kväll fortsatte mitt projekt med att lära Kalle dumma konster. Han kan snurra (till A´s förskräckelse, A tycker det är omanligt och förnedrande vilket bara gav Helene utmärkta ideer om vad man kan lära Krasse) och han har prexis lärt sig att vinka med först den ena sedan den andra tassen. Nu håller vi på med projektet rulla boll. Det måste ju iaf vara manligt med tanke på hur många fullvuxna karlar som älskar att rulla boll till varandra alternativt titta på när andra rullar boll. ; ) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback