Sjuk

I går var vi på 28+  och firade min fars födelsedag, detta åt vi:

Grillad marinerad tonfisk med enoki, kaprisbär och dragonkräm
Varmrökt marulkskind med cavatelli och cidervinägersenapsås
Långkokt grissida från Domtagård med selleri och tryffelsky
Duvbröst med confit på lår, brysselkål, kryddbrioche samt fikonsky
Cheddar, Montgomerys med äpplegelé
Stilton, Colston Basset med ingefärspäron
Mascarponepannacotta med kokosskum och vit espressosorbet
Valrhonachoklad Extra Bitter med valnötter, pecannötter samt Tahitivaniljglass


Otroligt gott som vanligt...!!!

I dag när jag hade min lediga dag var jag som brukligt på mina lediga dagar SJUK!!! Fan!!! Skulle gått till Steinbrenner och Nyberg med Ann, Lisa och Helene men fick istället ligga i sängen och snora. Fick så dåligt samvetet när Ann sa att allt handlade om att prioritera så jag la ett spår till Kalle. Med värkande lungor snubblade jag efter honom i en kolsvart skog. Säg inte att jag inte prioriterar min Kalle hund ; ) Var helt svettig efteråt men Kalle verkade nöjd. Har nu legat hela kvällen i sängen och druckit Pucko, ätit havrepuffar och glott på TV.

Imorgon ska jag hem till A på tai-afton. Trerätters taimiddag! Låter spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback