Renovering

I fredags kom ingen mindre än Byggare A hem till mig. Vi började med att åka till Hornbach och inhandla allt man behöver för att tapetsera ett sovrum. Jo, samma sovrum som jag började renovera förra juni, alltså 1 1/2 år sedan... Nu ska alltså värsta renoveringen bli av med nytt golv och nya tapeter!
På lördag jobbade jag och sedan åkte vi till tippen med all skit jag har samlat på mig bland annat gamla soffor, köksbord och annat rent skräp. 
Fantastiskt att äntligen få det gjort! Kvällen ägnades åt att vräka i oss kebabpizza från Hindås. Så jävla gott.

Imorgon är det inte bara jobb utan även hälsotest... Svart på vitt att man är en fetis utan kondis. Kommer att ha ångest efteråt men det är obligatoriskt om man jobbar på Apoteket AB. ( Både hälsotestet och ångest.)
A lyckades snoka reda på min överraskning till honom... Skit. Men det ska bli häääärligt att åka till Säröhus och bada, relaxa, käka gott och bara vara!

I fredags var jag ledig så jag och L var på Fridhem och tränade. Kalle börjar få ett grymt kryp! Fattas bara att jag vågar anmäla till en tävling. Treans moment sitter oxå bra nu, bara vittringen som jag inte tränat på 100 år. Han har äääääntligen lärt sig rutan.
L och B gjorde ju för övrigt en stor bedrift i lördags, bra jobbat med de poängen!!!

Förra helgen var jag speaker på Kallebäcks agilitytävling, kul! Allt flöt skitbra så det blir nog lyckat även i juni när nästa officiella tävling är. Blev himla sugen på agility. Kanske kan jag börja träna med Disa? Men man ska ju hinna med sina egna hundar oxå.

Annars händer inte mycket här i Tuve. Vill ha ett jobb som ligger närmare så jag slipper 2 timmars restid varje dag. Hur kul var det i torsdags när jag åkte hemifrån 6.41 och kom hem 19.25?
Visst är det så att "alla" har det så men va fan, varför skulle inte jag önska mig något bättre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback