Säröhus

I går var det äntligen dags att åka till Säröhus och ha en av livets godare dagar. Helene deporterades hem till A för att passa alla hundar medan vi började med att ta en öl under kristallkronorna i de mjuka Chesterfieldsofforna med utsikt över havet. Lagom avslappnade begav vi oss till relaxavdelningen. "Duschrummen" hade "stjärnhimmel", ansiktsmasker, skrubbcremer, dag, natt och bodylotion och lite annat smått och gott som bara var att ta hur mycket man ville av. I själva relaxavdelningen var det även här "stjärnhimmel" med kristallkronor. Man kunde välja på att ligga i ett bubbelbad spetsat med lukta gott eller softa i den 37- gradiga polen. Vi valde att köpa varsin öl och flyta omkring i polen på en flytkudde. Total avslappning. Blev det för varmt var det bara att simma ut och njuta av frisk luft under ett jättelikt musselskal. Dags sedan för en ansiktsmask i ångbastun åtföljt av jordgubbsskrubb.

Mjuka som två babyrumpor drog vi oss ner till baren för en drink och lite tilltugg innan middagen. Jag skulle visa A hur bra jag är på att kasta dart och lyckades dra i väg en pil rakt in i stenväggen så att det blev en stor gnista. Pilen försvann bland de konstnärligt utlagda stenarna under darttavlan. Letade som fasen efter pilen och valde sedan att gå därifrån som om inget hade hänt. A bara skakade på huvudet och mumlade "varför är jag inte förvånad".
Kaffet efter maten intogs framför öppna brasan...

Efter lite musik och biljard kastade vi oss i pollen igen. Så jädra skönt!

A vaknade som vanligt i ottan hungrig som en varg och som vanligt var vi för tidiga till frukosten. Tog en kaffe i det inglasat uterummet och knapprade på lite frukt vilket räddade A från ett sammanbrott. Efter frukosten och med en mage lika stor som en i höggravid kvinna la jag en ansiktsmask i väntan på att A skulle anlända till polen. Väl där tyckte han att jag såg ut som om jag hade fått "ett megasprut" rakt i ansiktet och sa att jag var tvungen att tvätta mig. ; )


Jag glömde min kamera och de korten A tog är inte helt rumsrena så det blir nog inte så många kort utlagda i bloggen... Iaf var det superhärligt och jag kan verkligen rekommendera Säröhus om man vill ha en kort semester billigt. (980:- per skalle)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback