Sjuk jul

Så fort man blir ledig kan man ge sig den på att man blir sjuk. Till jobbet går man ju utan att känna efter, proppar i sig tabletter så att febern hålls nere och låtsas inte om att man håller på att hosta lungorna ur sig.
Ledig julafton betyder då givetvis 39 graders feber. Först gick jag och A en långpromenad i skogen med doggarna sedan satt jag  hemma i soffan hos modern och fadern med frossbrytningar och tittade på när de andra drack snaps och sjöng snapsvisor.
Senare hade vi julklappsutdelning hos A med H. Jag fick väldigt  fina julklappar så jag måste ha varit otroligt snäll. I dag har jag bara legat hemma på sofflocket och vilat. I morgon är jag nog frisk!!
Nu har jag bara 2 dagar kvar att jobba på Mariaplan innan de är dags att börja på Sahlgrenskas apoteket Hajen... Spännade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback